کد خبر: ۱۱۴۱۷۸
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷

حذف چهار صفر به مصوبه دولت و مجلس نیاز دارد و دو سال طول می‌کشد
رئیس بانک مرکزی :

حذف چهار صفر به مصوبه دولت و مجلس نیاز دارد و دو سال طول می‌کشد

رئیس بانک مرکزی در تشریح لایحه حذف ۴ صفر از پول ملی اعلام کرد: این فرایند دو سال طول می‌کشد و نیازمند تصویب دولت و مجلس است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، عبدالناصر همتی درباره جزییات لایحه پیشنهادی حذف 4 صفر از پول ملی در توئیتر اعلام کرد: این فرآیند به لحاظ حقوقی و فنی زمان‌بر بوده و دو سال طول می‌کشد و نیازمند تصویب دولت و مجلس است. این اقدام در کنار سایر اقدامات اساسی بانک مرکزی برای اصلاح نظام بانکی و به‌کارگیری ابزارهای نوین سیاست‌های پولی و شیوه‌های جدید و کارآمد نظارت بر بانک‌ها خواهد بود.

وی افزود: این اقدام کنار سایر اقدامات اساسی بانک مرکزی برای اصلاح نظام بانکی و به‌کارگیری ابزارهای نوین سیاست‌های پولی و شیوه‌های جدید و کارآمد نظارت بر بانک‌ها خواهد بود و عملیاتی شدن آن عملاً متأخر بر اصلاحات بانکی خواهد بود.

به گفته این مقام مسئول ، اصلاح نرخ برابری پول ملی از طریق حذف صفرها ، وجهه پول ملی را در صحنه بین المللی ارتقا می‌بخشد و اقدامی است که در بسیاری از کشورها کنار سایر اقدامات، سرآغازی برای اصلاحات جدی اقتصادی است.

همتی همچنین از ورود اسکناس‌های جدید و حذف اسکناس‌های قدیمی خبر داد و اعلام کرد: بعد از قانونی شدن، پول‌های جدید به‌تدریج و با جایگزینی با اسکناس‌های فرسوده قبلی وارد چرخه می‌شوند و هزینه آن قابل مقایسه با هزینه چاپ حجم زیاد اسکناس‌های فعلی نخواهد بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ