کد خبر: ۱۱۴۲۳۳
۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸

آمار تولید ۹ ماهه مس سرچشمه و خروج از وضعیت بحرانی تامین مواد شیمیایی

آمار تولید ۹ ماهه مس سرچشمه و خروج از وضعیت بحرانی تامین مواد شیمیایی

مدیر امور تغلیظ مجتمع مس سرچشمه با اعلام خروج از وضعیت بحرانی تامین مواد شیمیایی،گفت : طی ۹ ماه سال جاری ۵۲۹ هزار و ۹۰۰ تن کنسانتره مس تولید شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، غلامرضا لنگری زاده با اعلام این که طی 9 ماه سال جاری 529 هزار و 900 تن کنسانتره مس در کارخانجات امور تغلیظ این مجتمع تولید شده به ایرنا گفت : این میزان کنسانتره مس و مس محتوا حاصل فرآوریِ بیش از 22 میلیون و 440 هزار تن سنگ سولفور خوراک وارد شده به کارخانجات تغلیظ بوده است. 

وی افزود: تولید مس محتوا و کنسانتره مس نسبت به برنامه پیش بینی شده به ترتیب 2.4 درصد و سه درصد رشد داشته است. 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سال جاری بیش از انتظار در کارخانجات تغلیظ سرچشمه تولید داشتیم توضیح داد: این افزایش تولید، قیمت ‌تمام ‌شده محصول نهایی را کاهش داد. 

لنگری زاده با بیان اینکه در زمینه بهینه سازی مواد مصرفی نیز فرآیندها استانداردسازی شده ، ادامه داد:به طور مثال در مصرف آهک که یکی از اقلام پرمصرف در کارخانجات مس است با استاندارد سازی فرآیندها، شاهد کاهش حدود 13 درصدی بودیم و این امر نیز در تحقق نهضت افت قیمت ‌تمام ‌شده موثر بوده است. 

وی در مورد وضعیت مواد شیمیایی مورد نیاز کارخانجات تغلیظ هم اعلام کرد: با پی گیری های شرکت مس، وضعیت موجودی مواد شیمیایی از حالت بحرانی خارج شده و تا پایان سال موجودی مواد شیمیایی برای یک سال تأمین خواهد شد. 

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ