کد خبر: ۲۲۲۷۲۷
۰:۰ - ۱۴۰۳/۲/۹

واگذاری شرکت معادن زغال سنگ و اجرای ۱۵۰ هزار میلیارد تومان پروژه

واگذاری شرکت معادن زغال سنگ و اجرای ۱۵۰ هزار میلیارد تومان پروژه

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلام یکی از بندهای تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی از حل مشکل واگذاری شرکت معادن زغال سنگ و اجرای ۱۵۰ هزار میلیارد تومان طرح توسعه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا پور ابراهیمی در جلسه شورای معادن استان کرمان، اعلام کرد: یکی از بندهای تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تامین اجتماعی مربوط به این است که ذوب آهن زمانی که قیمت داخلی زغال سنگ یک سوم نرخ وارداتی و کیفیت محصول هم در بسیاری موارد جوابگو بود، اقدام به واردات بی رویه کرده است.

زغال کرمان به بندهای این قانون اضافه شد اما باید به صورت چند وجهی بین چند دستگاه، تصمیم گیری شود. مشکل واگذاری شرکت معادن زغال سنگ استان کرمان نیز رفع و با وزیر کار مکاتبه و توافق شد این شرکت از زیرمجموعه صندوق بازنشستگی فولاد به صدر تامین، منتقل و به ازای آن سهام شرکت های بورسی واگذار شود.

زغال سنگ کرمان بد اداره شد. زیرا زغال سنگ طبس سودهای مناسبی دارد و در بورس است. لذا مصوبه شورای معادن، زغال سنگ کرمان را تعیین تکلیف می کند.

مالیات ۳۶ هزار میلیارد تومانی استان کرمان در سال گذشته بابت توسعه معادن بوده و در این استان جهش های بزرگی رخ داده و سهم عمده مالیات را شرکت های بزرگ استان پرداخت می کنند. بنابراین افزایش مالیات به معنای اجحاف به مردم نیست.

همچنین یک و نیم درصد از سود معادن به تامین زیرساخت های جاده تخصیص داده می شود و ۱۵۰ هزار میلیارد تومان طرح اقتصادی شهر کرمان هم در مراحل اجرایی قرار دارد که این طرح ها از جمله لاستیک های فوق سنگین، فروآلیاژ گروه وابسته به گل گهر و کارخانه تولید ورق های پوششی چترود با اعتبار و منابع شرکت های معدنی احداث می شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ