کد خبر: ۱۱۴۲۳۹
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸

گرانی‌ها ربطی به اتاق اصناف ندارد

گرانی‌ها ربطی به اتاق اصناف ندارد

رئیس اتاق اصناف با بیان این که مسئولیت نظارت بر بازار را دارد، گفت: موضوع گرانی با گران‌فروشی متفاوت است و گران‌ شدن کالاها به اتاق اصناف مربوط نیست.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم،‌ سعید ممبینی گفت: برای کنترل بازار، بازرسی‌های منظمی در اصناف صورت می‌گیرد که در این راستا پرونده‌های متعددی نیز تشکیل شده است.

وی با بیان این که اصناف آمادگی لازم برای مبارزه با قاچاق کالا را دارند، افزود: مبارزه با قاچاق کالا باید به نحوی باشد که منجر به تقویت کیفیت تولیدات داخلی شود.

این مقام مسئول تاکید کرد:گرانی و گران‌فروشی دو موضوع متفاوت هستند. وقتی درباره گرانی صحبت می‌کنیم با عوامل دیگری سروکار داریم که به اتاق اصناف مربوط نیست. همچنین نمی توانیم ارتباط با مقدار کالاهای اساسی را تعیین کنیم. حتی برخی کالاهای اساسی در اختیار اصناف قرار نمی‌گیرند و تنها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بازارهای سازمان میادین توزیع می‌شوند.

ممبینی ادامه داد: در صورتی که مسئولیت توزیع این کالاها به اصناف سپرده شود سازوکار لازم برای نظارت بر روند توزیع این محصولات وجود دارد. شرایط اقتصادی رکود سنگینی را بر بازار حاکم کرده و گرانی‌های اخیر به بازاریان نیز صدمه زده است.به هر میزان قیمت کالاها تعدیل شود کسبه نیز راضی‌تر هستند زیرا با افزایش قدرت خرید، فروش آنها نیز بیشتر می‌شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ