کد خبر: ۱۱۴۳۵۳
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱

مطالعات متمرکز بلاکچین در دستور کار بانک مرکزی است
ص دبیر کل بانک مرکزی:

مطالعات متمرکز بلاکچین در دستور کار بانک مرکزی است

دبیر کل بانک مرکزی از مطالعات متمرکز این بانک برای بهره‌گیری از فن‌آوری بلاک‌چین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد طالبی گفت: بسیاری از مشکلات موجود در دنیای مالی فعلی مانند جعل و کلاهبرداری با سیستم رمزنگاری پیشرفته‌ای که در بلاک‌چین وجود دارد کلاً متحول خواهد شد.

وی درباره اهمیت و ضرورت بررسی‌های جدی راجع به تکنولوژی بلاک‌چین، افزود: پیش‌بینی می‌شود بلاک‌چین تمام ساختارهایی که توسط اینترنت ایجاد شده را وارد الگوی جدیدی کرده و تحولات چشمگیری را رقم بزند.

این مقام مسئول با بیان اینکه تحولات بزرگ در نظام مالی یکی از تغییراتی است که توسط تکنولوژی بلاک‌چین رقم خواهد خورد، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود نظام مالی در عصر بلاکچین تا حد بسیار زیادی تغییر کند.

طالبی مهمترین خصوصیت بلاک‌چین را تغییر ساختارهای متمرکز در نظام مالی توصیف و اعلام کرد: بر مبنای این تکنولوژی ساختارهای مبنی بر نهادهای اداره‌کننده نظام‌های مالی به صورت متمرکز تغییر خواهد کرد و در قالب تکنولوژی بلاک‌چین اداره خواهد شد.

وی گفت: نظام‌های مالی دنیا در حال حاضر بر نهادهای متمرکز مبتنی است. به عنوان مثال سوئیفت تمام تراکنش‌های بین کشورهای دنیا و بانک مرکزی را اداره می‌کند اما تکنولوژی بلاک‌چین این پاردایم را تغییر می‌دهد. یعنی دیگر نظارت متمرکزی وجود نخواهد داشت و هرچه هست در یک شبکه اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ