کد خبر: ۱۱۴۵۰۷
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴

استخدام ۵۰۰۰ کارمند دولت در هفته آینده/ ۵ بازنشسته در ۴ وزارتخانه ابقای
رئیس سازمان اداری و استخدامی خبر داد:

استخدام ۵۰۰۰ کارمند دولت در هفته آینده/ ۵ بازنشسته در ۴ وزارتخانه ابقای

رئیس سازمان اداری و استخدامی از آگهی به کارگیری ۵۰۰۰ کارمند جدید دولت در هفته آینده و ابقای پنج نفر بازنشسته در چهار وزارتخانه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جمشید انصاری از آگهی به‌کارگیری 5000 کارمند جدید در هفته آینده خبر داد و به ایسنا گفت: طی 5 سال گذشته 140 هزار نفر استخدام شده‌اند. تابستان گذشته نیز برای 18 هزار نفر آزمون استخدامی برگزار شد.

وی درباره اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان توضیح داد: قانون منع به کارگیری بازنشستگان از نیمه آبان‌ سال جاری لازم‌الاجرا شد و دستگاه‌ها مکلف بودند افراد بازنشسته‌ای که به کار گرفته و مشمول استثئات قانونی نبودند با آنها تسویه کنند.

این مقام مسئول افزود: دو نفر در وزارت بهداشت، یک نفر در وزارت راه ، یک نفر در وزارت نفت و یک نفر در وزارت جهاد کشاورزی مانده‌اند که با کسب موافقت‌هایی به فعالیت ادامه می‌دهند. خارج از این پنج نفر برخی دستگاه‌ها توانسته‌اند موافقت‌هایی را برای نگه داشتن نیروهای بازنشست کسب کنند. با توجه به اینکه هنوز اسامی و تعداد آنها نهایی نشده، بعد از آنکه تکمیل شد به دستگاه‌های مربوطه اعلام می‌شود اما تاکنون اسامی ۳۲۶ اعلام شده است.

انصاری ادامه داد: در اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان در مجموع ۱۱۷۶ نفر بازنشسته به کار گرفته شده از دستگاه‌ها خارج شدند که ۳۲۶ نفر آنها مربوط به قوه مجریه بودند. همچنین ۵۲ نفر در شرکت‌های وابسته به صندوق‌های بازنشستگی فعالیت داشتند که به فعالیت آنها خاتمه داده شد. از سوی دیگر ۲۰۰ نفر از صداوسیما خارج شدند و حدود ۶۵۰ نفر بازنشسته از نیروهای مسلح کنار رفتند.

وی در خصوص امکان اصلاحات با اشاره به نقدهایی که در مورد قانون منع به کارگیری بازنشستگان وجود دارد و اخیرا رهبری نیز در این رابطه نظراتی داشتند، گفت: برخی افراد هستند که ممکن است خروج آنها براساس نوع تخصصی که دارند موجب خلأهایی شود.مخاطب رهبری نیز مجلس بود و از این نظر با نظر رییس مجلس و مرکز پژوهش‌ها بررسی‌هایی را آغاز کرده و تصمیم‌گیری خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ستاره | ساعت ۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
0
0
پاسخ
من مهندس ناظر بودم به علت کمبود سهمیه استخدام نشدم 37سالمه مدرکم لیسانسه ودختر مجرد و تحت نهاد حمایتی امداد هستم شدم گوشت قربانی تکلیف امثال من که از خانوادهای ضعیف و استانهای محروم هستند جی میشه
» الناز | ساعت ۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
0
0
پاسخ
بنده ادن ز سال 88مهندس ناظر کشاورزی بودم تا 93 به خاطر شرایط مسخره استخدام نشدم 37 سالمه مدرک لیسانس و دختر مجرد در یک استان محروم هستیم ب کجا حرفمون بگیم کی به داد ما میرسه لطف بفرمایید شرایط استخدام به کارگیری راحتر کنید ما 7سال بی مزد کار کردیم بعد 7سال وزارت جهاد کشاورزی با یه سری شرایط 10هزار استخدام شد حالا بقیه با عمر رفته بیکار موندن و تماشگر بقیه ش
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ