کد خبر: ۱۱۴۶۵۷
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹

اعتراض و ترک جلسه نمایندگان ایران به هم‌سو شدن اروپا و ترامپ
رویترز مدعی شد :

اعتراض و ترک جلسه نمایندگان ایران به هم‌سو شدن اروپا و ترامپ

نمایندگان ایران در جلسه‌ای که با حضور اروپایی‌ها در وزارت خارجه برگزار شده بود به نشانه اعتراض نسبت به هم‌سو شدن نظرات اروپا و ترامپ اتاق مذاکره را ترک کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، رویترز در گزارشی مدعی شد ۱۸ دی‌ماه جلسه‌ای با حضور اروپایی‌ها در وزارت خارجه برگزار شده که طی آن نمایندگان ایران به نشانه اعتراض، اتاق مذاکره را ترک کرده‌اند.

طی این جلسه، دیپلمات‌های فرانسه، آلمان، دانمارک، هلند و بلژیک مدعی شده‌اند اروپا دیگر تحمل آزمایش‌های موشکی و نقشه‌های تروریستی ایران را ندارد.

اگرچه تحریم‌ها حالت نمایشی دارند اما جلسه برگزار شده در وزارت خارجه ایران حاکی از چرخش ناگهانی دیپلمات‌های اروپایی است و نشان از همراهی کشورهای کوچک‌‌تر اروپایی با مواضع تندتر فرانسه و انگلیس علیه ایران دارد و احتمال تشدید تحریم‌های ضد ایرانی را افزایش می‌دهد. رویکرد جدید می‌تواند اروپا را به ترامپ نزدیک‌ کند حال آنکه آنها همچنان مدعی تلاش برای حفظ برجام هستند.

روز بعد از برگزاری این نشست، اتحادیه اروپا یک نهاد وابسته به وزارت اطلاعات را مشمول تحریم کرد.

در این رابطه شنیده‌های "انتخاب" حکایت از آن دارد که در آن جلسه، طرف اروپایی بدون آنکه موضوع جلسه را عنوان کنند، به وزارت خارجه آمده و شروع به بیان موضوعات امنیتی کردند و یکی از دیپلمات‌ها کاغذی بیرون آورد تا بیانیه‌ای از طرف جمع بخواند اما عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه با قاطعیت حرف طرف مقابل را قطع کرد و گفت: فکر می‌کردیم آمده اید تا از کم کاری‌های خود درباره برجام بگویید یا درباره تروریست‌هایی که در اروپا پناه داده اید، توضیح دهید و عذر خواهی کنید. 

وی اجازه نداد آن‌ها سخنان را ادامه دهند و اعلام کرد دیدار تمام است و سپس از جلسه خارج شد و در را محکم بست و رفت. 

در این بین، دیپلمات‌های اروپایی خواهش کردند یادداشت خود را تحویل مقام‌های ایرانی دهند اما از طرف ایرانی، هیچ کس آن را تحویل نگرفت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ