کد خبر: ۱۱۴۷۸۶
۰:۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲

تحلیل عملکرد ۹ ماهه بانک ملت با پیش بینی افزایش سود
توسط یک کارگزاری بررسی شد:

تحلیل عملکرد ۹ ماهه بانک ملت با پیش بینی افزایش سود

گزارش ۹ ماهه بانک ملت توسط یک کارگزاری تحلیل و اعلام شد "وبملت" در پایان سال مالی جاری توانایی شناسایی حداقل هزار میلیارد تومان درآمد سرمایه گذاری (۲۰ تومان برای هر سهم) دارا است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک ملت در گزارش 9 ماهه سال جاری مبلغ 19.3 هزار میلیارد ریال سهم بانک از درآمدهای مشاع محقق کرده که 10.5 هزار میلیارد ریال (معادل 209 ریال به ازای هر سهم ) مربوط به عملیات شرکت در فصل پاییز و حاکی از روند مناسب عملیات بانک است .

در بخش درآمدهای غیر مشاع،‌ متغیر نتیجه مبادلات ارزی در گزارش 9 ماهه سال جاری 5.9 هزار میلیارد ریال گزارش شده که نسبت به 11.2 هزار میلیارد ریال دوره 6 ماهه سال جاری حدود 5.3 هزار میلیارد ریال (106 ریال به ازای هر سهم) کاهش داشته که با توجه به افت نرخ اعلامی یورو از سوی بانک مرکزی صورت گرفته است. به طوریکه بانک مرکزی نرخ اعلامی یورو را از 49،336 ریال در آخر شهریور ماه به 47،810 ریال در آخر آذر ماه سال جاری کاهش داده است.

علاوه بر این، مالیات بر درآمد "وبملت" 1.7 هزار میلیارد ریال گزارش شده که حدود  1.3 هزار میلیارد ریال (معادل 26 ریال به ازای هر سهم) مربوط به مالیات سال قبل بوده و شناسایی این رقم به عنوان هزینه مالیات سال جاری نیاز به بررسی بیشتر دارد.

با توجه به اینکه سود هر سهم در گزارش 9 ماهه سال جاری 97 ریال و در گزارش 6 ماهه سال جاری 81 ریال اعلام شده ، بنابراین  16 ریال سود به ازای هر سهم در فصل پاییز محقق شده و در صورتی که اثر افت نرخ ارز و همچنین مبلغ مالیات سال قبل در صورت های مالی لحاظ نشود این بانک در سه ماهه سوم مبلغ 148 ریال سود به ازای هر  سهم از محل عملیات ساخته که بیانگر بهبود سودآوری از محل فعالیت های عملیاتی بانک است .

این درحالی است که در پایان سال مالی جاری توانایی شناسایی حداقل 10 هزار میلیارد ریال درآمد سرمایه گذاری (معادل 200 ریال به ازای هر سهم) از محل شرکت های زیر مجموعه خود را نیز دارا است.

همچنین بر اساس بخشنامه‌ بانک مرکزی،‌ از اول بهمن ماه بانک‌ها موظفند سود بانکی را بر اساس حداقل مانده در ماه محاسبه و به مشتریان پرداخت کنند و به نوعی نرخ سود روزشمار سپرده های بانکی به ماه شمار تبدیل شود که به نوبه خود هزینه پول را برای بانک ها کاهش خواهد داد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ