کد خبر: ۱۱۴۸۱۰
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲

دو پروژه فولاد و گندله هلدینگ بزرگ فرابورسی افتتاح شد
با حضور معاون اول رئیس جمهور:

دو پروژه فولاد و گندله هلدینگ بزرگ فرابورسی افتتاح شد

دو پروژه ملی فولادسازی بردسیر و کارخانه گندله سازی بوتیا مربوط به هلدینگ فرابورسی "میدکو" کلنگ زنی و با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا،پروژه ملی فولادسازی بردسیر با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تن شمش فولادی و سرمایه گذاری 1.5 هزار میلیارد تومانی با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح شد.

این پروژه از سال 92 توسط شرکت میدکو کلنگ زنی شد و اینک به بهره برداری رسیده است.با اجرای این طرح برای 600 نفر اشتغال مستقیم و برای 6500 نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد شده است.

مراحل اجرای این پروژه از طراحی تا راه اندازی پروژه، نصب و راه اندازی کوره قوس الکتریکی 140 تنی بدون حضور سوپروایزر و با تکیه بر دانش بومی، راه اندازی پست 400 کیلوولت در ارتفاع 2 هزار متر از سطح دریا و طراحی سه بعدی کامل پروژه برای نخستین بار در ایران بوده است.

همچنین این کارخانه دارای یکی از بزرگترین جرثقیل های حمل ذوب در مقایسه با پلنت های مشابه، استفاده از اتوماسیون و کنترل سطح 2، دارای پلنت FTP جهت کاهش آلایندگی زیست محیطی، اجرای سازه سالن ذوب با وزن 20 درصد کمتر از نمونه های مشابه و تامین تجهیزات با آخرین فناوری دنیا است.مجتمع احیای مستقیم و فولادسازی بردسیر (وابسته به میدکو) در کیلومتر 20 بردسیر و در ابتدای جاده نگار قرار دارد.

همچنین کارخانه 2.5 میلیون تنی گندله سازی بوتیا کرمان که عملیات ساخت آن از اردیبهشت سال 94 آغاز و در تیر سال جاری به اتمام رسید با سرمایه گذاری 700 میلیارد تومانی توسط جهانگیری افتتاح شد.با بهره برداری از این طرح 300 نفر به طور مستقیم و حدود 3500 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد می شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ