کد خبر: ۱۱۴۸۳۸
۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۳

مسئولان در مقابل مطالبات مردم پاسخگو باشند
معاون اول رئیس جمهور :

مسئولان در مقابل مطالبات مردم پاسخگو باشند

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر پاسخگویی مسئولان در مقابل مطالبات مردم و گفتگوی رسمی با جوانان گفت: بازسازی سرمایه اجتماعی ضرورت دارد،اگر افق روشنی نسبت به آینده ترسیم کنیم، استمرار نظام و اصلاح جامعه را پیش می بریم.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، اسحاق جهانگیری در دومین مجمع ملی سازمان‌های مردم نهاد جوانان در کرمان اظهار داشت: به اتفاق نظر همه صاحبنظران در مقطع فعلی، ایران در شرایط پیچیده و خطیری قرار داد و در درون آن تهدیدهای جدی و فرصت‌های زیادی وجود دارد.هنری که باید به کار گیریم این است که بتوانیم از دورن این تهدیدها، فرصت‌هایی به وجود آوریم و از آنها جهت خنثی کردن تهدیدات استفاده کنیم و شرایط را به پیش ببریم.

وی افزود: فرصت‌ها در جاهای خاص به وجود می‌آید که یکی از آنها موضوع جوان و ظرفیت‌هایی است که سازمان‌های مردم نهاد ایجاد می‌کنند.از فرصت جوانی اگر به موقع و خوب استفاده شود، خیلی از مشکلات از درون آن برطرف شده و افق‌های جدید به روی ملت می‌توان گشود.توان جدی هم در دولت و هم مجموعه جوانان باید ایجاد شود که امید جوانان به آینده کمرنگ نشود.

این عضو کابینه ادامه داد: کارهای زیادی تحت عناوین براندازان و دشمنان قدیمی و ... مطرح است، می‌دانند اگر جوان به آینده بیمناک باشد، می‌تواند این فرصت طلایی را از هر کشوری گرفته و به یک تهدید نگران کننده بدل کند.اگر موفق شویم به کمک مجمع ملی سازمان‌های مردم نهاد و جوانان راهکارهایی پیدا کنیم که کمک کند در مرحله اول اعتماد جوان به خود ایجاد شود و ظرفیت‌های درون را ببیند و در مرحله بعد اعتماد به جامعه باشد از خیلی از مسائل می‌توانیم به نحو مطلوب عبور کنیم.

جهانگیری گفت: جامعه‌ای که آینده برای فرد اهمیت داشته باشد، تغییر و تحول به سمت اصلاح وضع موجود را پیش می‌برد.در دین و اندیشه‌های بزرگان همچون امام راحل و مقام معظم رهبری جوان اهمیت ویژه‌ای دارد و می‌شود از فرصت جوانی برای حل مسائل استفاده کرد یا دست روی دست گذاشت و نگرانی‌ها را به جامعه پمپاژ کرد.در شرایط فعلی یکی از اصلی‌ترین مسائل که بیش از زمان‌های دیگر تعیین کننده است، بازسازی سرمایه اجتماعی است.

وی افزود: برای عبور از شرایط خطیری که درگیر هستیم، بیش از هر چیز به سرمایه و امید اجتماعی و اعتماد و مشارکت فعال مردم در سرنوشت خود نیاز داریم.جوانان بین داشته‌ها و آرمان‌ها فاصله بزرگی می‌بینند و آنچه می‌تواند این شکاف و گسست را کم کند گفت‌وگو است، باید یک گفت‌وگوی رسمی بین جوانان و مسئولان برقرار شود.

معاون اول رییس جمهور گفت: مسئولان و نهادهای رسمی گاهی اوقات با یکسری از مسائل از طرف جوانان روبه‌رو می‌شویم و فکر می‌کنیم مقصر آنها نسل جوان است، گاهی اوقات مطالباتی که بوده به موقع پاسخ داده نشده است.لختی سازمان‌ها و دستگاه‌ها در پاسخ‌گویی به موقع به مطالبات منجر به برخی اتفاقات می‌شود که به جای اینکه سازمان را سرزنش کنیم، جوانان را دلیل آن می‌دانیم.سازمان‌ها و مسئولان باید در مقابل مطالباتی که مطرح می‌شود به موقع پاسخگو باشند.

جهانگیری افق‌گشایی نسبت به آینده را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید نسبت به آینده حساس باشیم، آنچه امروز جامعه نیاز دارد، افق روشنی نسبت به آینده است.اگر در این ایام چنین کاری انجام دهیم و موجب افزایش سطح اعتماد نسبت به آینده و دولت شویم، موفق می‌شویم که استمرار نظام و حرکت رو به اصلاح جامعه را پیش ببریم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ