کد خبر: ۱۱۶۰۱۷
۰:۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۹

دومین شرکت بزرگ بورس صندوق بازارگردانی تاسیس کرد/ ۳ هدف و مزایا
در مرحله اول و برای ۶ نماد :

دومین شرکت بزرگ بورس صندوق بازارگردانی تاسیس کرد/ ۳ هدف و مزایا

دومین شرکت بزرگ بورس با ۳ هدف اقدام به تاسیس صندوق بازار گردانی صبا گستر نفت و گاز تامین برای شرکت های زیرمجموعه کرد که در مرحله اول ۶ نماد را شامل می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، تاپیکو که با سرمایه 8.15 هزار میلیارد تومانی دومین شرکت بزرگ بورس بشمار می رود ، با تصویب هیات مدیره و با هدف افزایش نقدشوندگی سهام شرکت های زیرمجموعه، تحدید دامنه نوسان و کاهش ریسک نوسانات قیمت به منظور بازارسازی، اقدام به تاسیس صندوق بازار گردانی صبا گستر نفت و گاز تامین کرد.

خالص ارزش دارایی‌های این صندوق بیش از 39 میلیارد تومان است که توسط تاپیکو تامین شده و به بازارگردانی سهام شرکت های زیرمجموعه اختصاص خواهد یافت. این مبلغ متناسب با شرایط بازار قابلیت افزایش دارد.

در چارچوب امیدنامه و اساسنامه این صندوق در مرحاه اول 6 نماد از شرکت های بورسی زیرمجموعه در فهرست نمادهای موضوع بازارگردانی بوده و به تدریج سایر نمادها به این فهرست افزوده خواهد شد.

از مزایای این صندوق معافیت در کارمزد و هزینه‌های معاملاتی، تمرکز بر عملیات بازار گردانی، تخصیص منابع جداگانه و ویژه صرفاً برای موضوع بازارگردانی، وجود ضابطه و رویه بازارگردانی طبق امیدنامه و اساسنامه مصوب صندوق و فعالیت تحت نظارت ارکان نظارتی صندوق است که تحت نظارت سازمان بورس فعالیت می‌کند.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ