کد خبر: ۱۱۷۰۵۹
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۹

احتمال لغو برخی واگذاری ها و برگشت شرکتها به دولت/ علت عدم تحقق قول وزیر
نماینده مجلس خبر داد:

احتمال لغو برخی واگذاری ها و برگشت شرکتها به دولت/ علت عدم تحقق قول وزیر

نماینده مجلس علت عدم تحقق قول وزیر اقتصاد در برکناری رئیس سازمان خصوصی را اعلام کرد و از تدوین طرحی برای لغو برخی واگذاری ها و برگشت شرکت ها به دولت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد دهقان از تهیه طرحی فوریت‌دار برای بازگرداندن شرکت‌ها و سازمان‌های واگذار شده به بخش خصوصی خبر داد و به تسنیم گفت: به دلیل بروز تخلفاتی در واگذاری برخی شرکت ها و تایید مراجع قضایی و دیوان محاسبات، طرحی در مجلس تهیه شده تا این واگذاری‌ها لغو شده و شرکت ها مجددا به دولت برگردند.

وی در مورد علت تهیه این طرح توضیح داد: چندی قبل 55 نماینده، نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه ارسال و خواستار رسیدگی دستگاه قضا به موضوع خصوصی‌ سازی و روند واگذاری‌ها شدند که منجر به تشکیل پرونده شد. دیوان محاسبات نیز به این موضوع ورود کرد و پس از بررسی‌ها ، وجود تخلف در برخی واگذاری‌ها و خصوصی‌سازی ها را تایید کرد.

این نماینده مجلس ادامه داد: وزیر اقتصاد چندی قبل با حضور در مجلس اعلام کرد پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی‌سازی را برکنار خواهد کرد اما این اتفاق رخ نداد. زیرا پوری حسینی، رئیس ستاد انتخاباتی شمال غرب دو تن از مسئولان ارشد نظام بوده و مشخص است که حمایت های سیاسی از وی مانع برکناری شده است.

دهقان افزود: بنابراین برای مقابله با روند خصوصی‌سازی های غیرقانونی، طرحی تهیه شد که خصوصی‌سازی‌هایی که با بیشتر از 10 درصد تخلف در روند واگذاری مواجه هستند، باید به دولت بازگردانده و ابطال شوند. در این طرح، مجازاتی هم برای افراد دخیل در واگذاری‌های غیرقانونی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ