کد خبر: ۱۱۷۳۵۹
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷

مواضع وزیر صنعت درباره افزایش قیمت محصولات و خودروسازان

مواضع وزیر صنعت درباره افزایش قیمت محصولات و خودروسازان

وزیر صنعت درباره افزایش قیمت محصولات و خودروسازان اعلام موضع کرد و گفت: گردش مالی ایران خودرو با ارز نیمایی 13 تا 14 میلیارد دلار است و در صورت نبود این صنعت، باید این همه دلار خارج می‌شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا رحمانی در باره تغییر قیمت پیش فروش توسط خودروسازان به روزنامه ایران گفت: تصمیم در مورد خودرو درست بود. خودروسازان باید از مردم عذرخواهی می‌کردند و توضیح می‌دادند تحریم‌ها با این صنعت چه کرده و قول می‌دادند که جبران کنند.

وی افزود: از آنها خواسته‌ام محکم باشند و بگویند که به همه تعهدات عمل می‌کنند. مردم باید بفهمند کنار آنها هستیم. هیچ گونه مماشاتی از سازمان حمایت در برابر احقاق حقوق مردم مورد قبول نیست و باید به‌صورت روزمره دستورات صادر شده را پیگیری کند. اطلاع‌رسانی از نحوه واگذاری و اطمینان بخشیدن به مردم موضوعی است که هم خودروسازان و هم سازمان حمایت باید به طور جدی در آن اهتمام داشته باشند.

رحمانی گفت: منتقد عملکرد آنها هستم ولی ماهیت‌ کار را زیر سؤال نمی‌برم. فعالیت خودروسازان به سود مردم است. گردش مالی ایران خودرو حدود 120 تا 130 هزار میلیارد تومان است که با ارز نیمایی  13 تا 14 میلیارد دلار می‌شود. یعنی اگر همین صنعت نبود باید این همه دلار از کشور خارج می‌شد. در حالی که اکنون 3 تا 4 میلیارد دلار در صنعت خودرو خروج ارز داریم.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ