کد خبر: ۱۱۸۵۷۳
۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴

آمار تولید و فروش ۱۰ ماهه زیرمجموعه
مدیرعامل خبر داد:

آمار تولید و فروش ۱۰ ماهه زیرمجموعه "فولاد" و پروژه های در دست اقدام

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان ضمن اشاره به پروژه های در دست اقدام از رشد ۲۵ درصدی فروش داخلی و افزایش ۵۳.۷ هزار تنی تولید تختال در ۱۰ ماه سال‌جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، فرزاد ارزانی اظهار داشت: در ۱۰ ماه سال‌جاری، تولید تختال در شرکت فولاد هرمزگان با ۵۳.۷ هزار تن افزایش نسبت‌ به مدت مشابه سال قبل به ۱.۲ میلیون تن رسید.ایمنی در این شرکت در نتیجه بکارگیری روزافزون دستورالعمل‌های ایمنی و بازرسی‌ های حین کار ارتقای قابل توجهی یافته است.

وی روند کاهشی مصرف انرژی را قابل توجه دانست و افزود: مصرف ویژه آب مجتمع از ۱۲/ ۳ به ۹۰/ ۲ متر مکعب بر تن تختال در دی‌ ماه کاهش یافته، همچنین در مصرف ویژه انرژی حرارتی از ۸/ ۱۱ به ۵/ ۱۱ گیگاژول بر تن تختال در ۱۰ ماه سال کاهش داشتیم و در پی پروژه‌های گوناگون در مصرف ویژه انرژی کل از ۶۱/ ۱۵(متوسط سال ۹۶) به ۲۹/ ۱۵ گیگاژول بر تن تختال در این مدت رسیدیم.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه تولید آهن اسفنجی نیز با ۱۰ درصد افزایش به ۱.۴ میلیون تن رسیده،گفت: تولید این محصول در 10 ماه سال گذشته ۱.۲ میلیون تن بوده است.مصرف الکترود در کوره‌های قوس الکتریکی از ۱/۹۸ در سال ۹۶ به  kg/ ton ۱/ ۸۵ در ۱۰ ماه سال ۹۷ کاهش یافته که این امر موفقیتی چشمگیر در واحد فولادسازی است.

ارزانی بازدهی کوره‌های قوس الکتریکی را ۳/ ۸۱ درصد و بازدهی ریخته‌گری را ۹۷ درصد اعلام کرد و افزود: در این دو بخش نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش مواجه بوده‌ایم.

پروژه‌های در دست اقدام

وی با اشاره به پروژه‌های در دست اقدام گفت: در مدیریت مهندسی کارخانه ۱۹۵ پروژه از بخش‌های مختلف از جمله معاونت فناوری و توسعه، معاونت خرید، معاونت بهره‌برداری، معاونت منابع انسانی، حراست و روابط عمومی در دست اقدام است. همچنین در واحد کنترل کیفی و آزمایشگاه‌ها، آنالیزهای لازم برای کاهش تعداد آزمون‌های انجام‌ شده در آزمایشگاه فولادسازی و احیای مستقیم برای کاهش هزینه‌ها درحال انجام است.

مدیرعامل فولاد هرمزگان با تاکید بر اینکه بومی‌سازی در زمینه مواد اولیه، قطعات، تجهیزات و ماشین‌آلاتی که مصرف عمومی در صنایع دارند در میان مدت سبب خودکفایی می‌شود،گفت: این شرکت با ایجاد یک ساختمان مستقل بومی‌سازی در ساختار رسمی، توجه به بومی‌سازی را بیش از پیش در برنامه‌ ها قرار داده است. این بخش در قالب گروه‌های کاری، با گروه بهره‌برداری و بخش خرید و تحقیق و توسعه همکاری کرده و سعی می‌کند با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع داخلی، نیازهای داخلی شرکت را برطرف کند.

ارزانی با اشاره به پروژه‌های‌های جدید در حوزه بومی‌سازی ادامه داد: طراحی و ساخت آب‌شیرین‌کن دریا به روش جذبی با استفاده از انرژی خورشیدی، طراحی و ساخت ابزار لبه‌یاب هوشمند مورد استفاده در فرآیندهای فرزکاری و ماشین کاری، فعال کردن کاتالیست‌های مستعمل واحد احیای مستقیم با استفاده از دی‌اکسیدکربن فوق بحرانی و ساخت کریستالیزاتور از مهم‌ترین این پروژه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه در طراحی و توسعه محصولات (R&D) فعالیت‌های گسترده‌ای انجام ‌شده،گفت: برقراری تعاملات گسترده و تعریف پروژه‌های متعدد با بیشتر دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری در راستای بومی‌سازی، فراخوان بیش از ۲۰ پروژه پژوهشی با هدف آینده‌پژوهی صنعت فولاد و افزایش ارزش‌افزوده محصولات تولیدی، حمایت از طرح‌ها و ایده‌های محققان در راستای کاهش هزینه‌ها و بهبود فرآیندهای تولید از مهم‌ترین فعالیت‌های این بخش است.

رشد ۲۵ درصدی فروش داخلی

این مقام مسئول با اشاره به رشد ۲۵ درصدی فروش داخلی گفت: میزان فروش ۱۰ ماهه در بازارهای داخلی و خارجی از مرز یک میلیون تن گذشته و درآمد شرکت از محل این فروش ۲۶ درصد رشد داشته است. همچنین عنوان پیشرو بین ۱۰۰ شرکت برتر کسب شد که توانستیم با ۳۴ پله صعود نسبت به سال گذشته رتبه ۴۲ را در بین شرکت‌های برتر ایران اخذ کنیم.

ارزانی مهم‌ترین شاخص انتخاب شرکت‌های پیشرو از بین ۵۰۰ شرکت برتر را رشدسریع و ارتقای رتبه فروش در چهار سال گذشته اعلام کرد و افزود: میزان سودآوری و بهره‌وری از مهم‌ترین شاخص‌های انتخاب شرکت‌های برتر است.

تولید ۵ گرید جدید آلیاژی

وی تامین نیازهای صنعتی از طریق بومی‌سازی محصولات و استفاده از ظرفیت‌های داخلی را در جهت سیاست‌های کلان دانست و گفت: در این راستا با تمام توان سعی خواهیم کرد نیاز صنایع داخلی به گریدهای ویژه فولادی را برطرف کنیم.با ساخت ۵ گرید جدید آلیاژی، یک گرید مربوط به صنعت استراتژیک مخازن تحت فشار و دو گرید استحکام بالا مربوط به صنعت لوله جهت کاربردهای خاص در پروژه‌های عمرانی و دو گرید نیز جهت صنایع دریایی و نیروگاهی است که پیش از این، اسلب مورد نیاز این محصولات از خارج از تامین می‌شد.

ارزانی با اشاره به نقش در امر اشتغال‌زایی، تعداد نیروی انسانی شاغل در شرکت را ۱۵۹۰ نفر اعلام کرد و گفت: در ماه‌های گرم سال برای جبران کمبود برق با خارج کردن یکی از کوره‌های واحد فولادسازی از مدار از تولید بیشتر تختال چشم‌پوشی شد تا مردم استان در رفاه بیشتری باشند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ