کد خبر: ۱۱۸۶۲۰
۱۱:۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵

آیین‌نامه قانون نظام جامع آموزش فنی‌حرفه‌ای و مهارتی تصویب شد

آیین‌نامه قانون نظام جامع آموزش فنی‌حرفه‌ای و مهارتی تصویب شد

وزیر تعاون گفت: با تصویب آیین نامه اجرایی قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی حرفه ای، شورای عالی آموزش و تربیت فنی حرفه ای و مهارتی فعال می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد شریعتمداری اعلام کرد : در جلسه هیات دولت آیین نامه اجرایی قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی حرفه ای و مهارتی تصویب شد. 

وی افزود: قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی حرفه ای در 24 آبان سال گذشته به تصویب مجلس رسید و توسط رئیس جمهور جهت اجرا ابلاغ شد. مطابق این قانون سازمان برنامه مکلف شده بود که طی مدت شش ماه آیین نامه اجرایی را جهت تصویب به هیات دولت تسلیم نماید. فرایند تدوین و تصویب این آیین نامه به دلیل پیچیدگی ها و تخصصی بودن موضوع، ضرورت حصول اجماع بین دستگاهی و شرکاء اجتماعی و ذینفعان قدری زمانبر شد. اما خوشبختانه امروز به تصویب هیات دولت رسید. 

این مقام مسئول اعلام کرد : این قانون در صدد است هماهنگی لازم بین ذینفعان مختلف حوزه مهارت آموزی را اعم از ارائه دهندگان دنیای آموزش و فعالان دنیای کار و ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضای مهارت و شایستگی های مورد نیاز نیروی کار را ایجاد کند. به بیان دیگر این قانون در پی ارتقای حکمرانی (سیاستگذاری، تنظیم گری، تسهیل گری و راهبری) آموزش های فنی و حرفه ای و تضمین کیفیت آن است. 

شریعتمداری توضیح داد : یکی از مشکلات جدی آموزش های مهارتی در سالیان متمادی عدم هماهنگی در سیاست گذاری و راهبری این حوزه و نتیجه آن عدم انطباق آموزش های مهارتی با نیازهای بازار کار بوده است. با تصویب این قانون و پیش بینی های صورت گرفته در آن شامل تشکیل شورای عالی آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی، تاسیس مراکز ارزشیابی آموزش و سنجش صلاحیت حرفه ای، تشکیل دبیرخانه شورای عالی ، انتظار می رود این چالش مزمن حوزه مهارت آموزی درمان شود. 

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ