کد خبر: ۱۱۸۷۵۷
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸

تعزیرات فعلا نمی تواند به بازار خودرو نظارت کند/اثر پیش فروش ها بر افزایش نرخ
سخنگوی تعزیرات:

تعزیرات فعلا نمی تواند به بازار خودرو نظارت کند/اثر پیش فروش ها بر افزایش نرخ

سخنگوی سازمان تعزیرات ضمن اشاره به شکایت مردم در مورد گرانی خودرو و اثر پیش فروش دو خودروساز بر افزایش پلکانی قیمت ها گفت: با توجه به سکوت سازمان حمایت و نبود نرخ مشخص فعلا امکان نظارت نداریم.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، یاسر رایگانی با اشاره به شکایت مردم در مورد گرانی خودرو به ایرنا گفت: فعلا تعزیرات امکان نظارت ندارد. بازار تابع عرضه و تقاضا است.تابستان سال جاری تعزیرات در زمینه احتکار خودرو حق ورود داشت و در قالب گشت های مشترک توانست بازار خودرو را سر و سامان دهد اما اکنون برای ساماندهی اوضاع بازار خودرو کجا برویم. به بنگاه های توزیع ماشین برویم که می گویند خودروساز به آنها خودروی گران می دهد و تا زمانی که سازمان حمایت تخلف خودروساز را اعلام نکند نمی توانیم ورود کنیم.

وی در مورد نظارت ها گفت: طبق قانون نظام صنفی نظارت ها باید از طریق اتحادیه ها باشد. تاکنون پرونده ای از طریق اتحادیه ها به تعزیرات ارجاع نشده البته شکایات مردمی روزانه به تعزیرات می رسد اما اثبات اینکه گرانفروشی می شود یا خیر تا زمانی که سازمان حمایت تخلف خودروساز را اعلام نکند یا اتحادیه ها تخلف توزیع را اعلام نکنند نمی توانیم اقدامی انجام دهیم.

این مقام مسئول ادامه داد: وقتی خودروساز قیمت یک خودرو پرمصرف قشر آسیب پذیر مثل پراید را در یک ماه، دو سه مرحله افزایش می دهد بازار هم قاعدتا این افزایش را اعمال می کند.پیش فروش های خودروسازان هیچ تاثیری بر بازار ندارد و به جای تنظیم باعث افزایش پلکانی قیمت ها شده است.

رایگانی گفت: ای کاش خودروسازها به جای پیش فروش برای یک و دو سال آینده به فکر تنظیم بازار بودند. اکنون در آستانه شب عید مردم به فکر تامین خودرو برای روزهای تعطیل اول سال نو هستند و بحث پنج درصد زیر قیمت بازار باعث شده تا قیمت ها سیر صعودی داشته باشد.نمی توانیم بگوییم این افزایش قیمت قانونی است یا خیر اما در این میان مردم متضرر می شوند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ