کد خبر: ۱۱۸۸۹۸
۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱

مجلس قیمت آب ، برق و گاز را گران کرد

مجلس قیمت آب ، برق و گاز را گران کرد

با رای نمایندگان مجلس، قیمت آب ، برق و گاز واحدهای مسکونی و تجاری در سال آینده گران شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در ادامه بررسی مجلس از لایحه بودجه ۹۸ ، بند ز تبصره ۶ ماده ۱۲ قانون الحاقی تصویب شد که مربوط بهاخذ ماهانه ۳۰۰ تومان از مشترکان برق و گاز برای بیمه خسارات بود.

طبق این بند، به هر یک از وزارتخانه‌های نفت و نیرو از طریق شرکت های تابعه ذی‌ربط اجازه داده می‌شود ماهانه از هر واحد مسکونی مشترکان گاز مبلغ  ۲۰۰) تومان از هر واحد مسکونی مشترکان برق مبلغ ۱۰۰ تومان و از هر یک از واحدهای تجاری مشترکان گاز و برق ۱۰۰۰ تومان أخذ و به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز کنند.

این ارقام برای مشترکان روستایی ۵۰ درصد بوده و مشمول مالیات به نرخ صفر است. 

همچنین به هریک از وزارتخانه های نفت و نیرو از طریق شرکتهای تابعه ذی ربط اجازه داده می شود مبلغی را طبق قوانین بودجه در قبوض گاز و برق برای هر واحد مسکونی و تجاری تعیین می گردد، اخذ و صرفا جهت بیمه خسارات مالی و جانی اعم از فوت و نقض عضو و جبران هزینه های پزشکی ناشی از انفجار،آتش سوزی و مسمومیت های مشترکان شهری و روستایی و سکونتگاهی عشاایری گاز و برق از طریق شرکت های بیمه با برگزار مناقصه اقدام کنند.

براساس این گزارش، در جلسه عصر دیروز مجلس ، بند ب تبصره 6 ماده واحده تصویب و بر اساس آن قیمت هر متر مکعب آب شرب شهری 20 تومان گران شد.

طبق این بند ، وزارت نیرو از طریق شرکت های آبفای شهری سراسر کشور مکلف است علاوه بر دریافت نرخ آب‌بهای ‌شهری، به ازای هر مترمکعب فروش آب شرب، مبلغ 20 تومان از مشترکان آب دریافت و به خزانه‌داری کل کشور واریز کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ