کد خبر: ۱۱۹۰۸۳
۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۶

آخرین تحولات موثر بر بورس و چند صنعت و پیش بینی جو مثبت امروز
تحلیل گر بازار سرمایه اعلام کرد:

آخرین تحولات موثر بر بورس و چند صنعت و پیش بینی جو مثبت امروز

تحلیل گر بازار سرمایه با بررسی آخرین تحولات موثر و چند صنعت، پیش بینی کرد با توجه به گزارش های جالب شرکت ها و خبرهای مثبت سیاسی، معاملات امروز با جو مثبتی همراه شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی حاجی کرم تحلیل گر شرکت مشاور سرمایه گذاری ابن سینا مدبر(اماکو) در مورد وضعیت دیروز بازار سهام که شاخص با رشد 1762 واحدی از 166000 واحد فراتر رفت اعلام کرد: فشار فروش گروه های فولادی، پتروپالایشی و معدنی رخ داد و این گروه ها به خصوص گروه فلزاتی در ابتدا شاهد افت قیمت شدند اما رفته رفته با نزدیکی به انتهای زمان معاملات ، رشد مناسبی را تجربه کردند.

در گروه معدنی وضعیت به همین منوال بود و "کگل و کچاد" حجم معاملات قابل توجهی را رقم زدند. اما سهام گروه بانکی با انتشار شایعاتی مبنی بر تصمیم بانک مرکزی در خصوص تسعیر دارایی های ارزی با دلار 8500 تومانی با افزایش تقاضا همراه شدند و "وبملت" با دارا بودن بیشترین دارایی ارزی  شاهد تشکیل صف خرید شد .

در گروه های کوچک تر مانند سیمانی، غذایی و دارویی نیز معاملات متعادلی رخ داد.

رشد این روزهای شاخص بورس بیش از هر چیزی تحت تاثیر بازارهای موازی به خصوص رشد دلار است. رشدی که علاوه بر بازار آزاد در سامانه نیما هم مشاهده شد و دلار بازار آزاد تا حوالی 14000 تومان و در سامانه نیما تا محدوده 9500 تومان رشد کرد.

در همین راستا و در خصوص دلار ، لاهوتی عضو کمیته ارزی اتاق بازرگانی اعلام کرد دولت از مجلس درخواست کرد تا اگر ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی برنگردد، "خیانت در امانت" در یکی از بندهای لایحه بودجه سال ۹۸ گنجانده شود.

در حوزه سیاسی و در آمریکا هم اختلاف میان دولتمردان بروز کرده و CNN اعلام کرد تبلیغات ضد ایرانی بعضی از مقام‌های دولت ترامپ، تعجب سایر دیپلمات‌ها را به همراه داشت و بین برخی مقامات وزارت خارجه آمریکا خواهان ادامه فشارها و دیپلمات‌های با سابقه دو دستگی وجود دارد. پیش از این هم برخی اعضای دولت ترامپ با اروپایی‌ها برای حفظ برجام گفت و گوهای محرمانه کرده بودند.

اختلاف در کابینه ترامپ و همچنین حمایت های عده ای از سیاستمداران آمریکا از برجام می تواند از بروز فشارهای بیشتر بر ایران بکاهد و نوید دهنده این امر باشد که با تغییر ترامپ می توان شاهد حذف تحریم ها بود.

فارغ از این موارد و در حالی سکه تا 5 میلیون تومان و دلار تا محدوده 14000 تومان افزایش یافت که طی روزهای اخیر ارسال گزارش ماهانه شرکت ها شروع و تاکنون شرکت هایی نظیر فولادمبارکه، فولاد خوزستان، پتروشیمی های زاگرس و  خراسان و جم گزارش های بسیار مثبتی داده اند.

"فولاد" با فروش 2600 میلیارد تومانی در بهمن ماه، رشد 30 درصدی مبلغ فروش نسبت به ماه گذشته را ثبت کرد که گزارش بسیار مناسبی محسوب می شود. بررسی های بیشتر نشان می دهد رشد مبلغ فروش این شرکت بیشتر تحت تاثیر افزایش مقدار فروش بوده تا نرخ فروش . به طوری که نرخ فروش محصولات در بهمن نسبت به دی با افت حدود 10 درصدی همراه بوده است.

در گزارش های "فخوز، زاگرس و خراسان" وضعیت به همین منوال و رشد مبلغ فروش نسبت به ماه گذشته بیشتر تحت تاثیر رشد مقدار فروش بود تا نرخ فروش. در مجموع برآیند گزارش های ارسالی تا این لحظه مثبت ارزیابی می شود و انتظار می رود در سایر شرکت های صادراتی و کامودیتی محور گزارش های خوبی را شاهد باشیم.

در مجموع با توجه به انتشار گزارش های مثبت ماهانه از سوی شرکت ها  و همچنین انتشار خبرهای مثبت سیاسی، انتظار می رود در معاملات امروز جو مثبتی حاکم شود و گروه های کامودیتی محور و بانکی ها با استقبال بیشتری نسبت به سایر گروه ها همراه شوند.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ