کد خبر: ۱۱۹۲۰۱
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۸

جزئیات ادغام بانک‌های نیروهای مسلح/ سپرده‌گذاران نگران نباشند

جزئیات ادغام بانک‌های نیروهای مسلح/ سپرده‌گذاران نگران نباشند

رئیس‌جمهوردر مجمع سالانه بانک مرکزی از تصمیم دولت برای ادغام بانک‌های نیروهای مسلح خبر داد و گفت: بانک مرکزی، مصوبات لازم را اخذ کرده و جای نگرانی برای سپرده‌گذاران نیست.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن روحانی در مجمع سالانه بانک مرکزی، خبر از تصمیم دولت برای ادغام بانک‌های نیروهای مسلح داد و گفت: بانک مرکزی مصوبات لازم در این زمینه را اخذ کرده و جای نگرانی برای سپرده‌گذاران نیست. البته موضوع ادغام بانک‌ها در اقتصاد ایران از مدت‌ها قبل بر سر زبان‌ها افتاده و اما و اگرهای بسیاری را به دنبال داشته است که دامنه آن از نگرانی سهام‌داران و سپرده‌گذاران تا دغدغه نسبت به کارمندان و تعداد شعب کشیده شده است.

حالا دولت تصمیم گرفته هر چه زودتر این مساله را تعیین تکلیف کند. البته این ادغام را با بانک‌های نیروهای مسلح آغاز کرده است. اما نکته حائز اهمیت در این میان نحوه ادغام است که خللی در کار سپرده گذاران وارد نکرده و در حوزه سهام‌داران نیز ایجاد نگرانی نکند.

غلامحسین تقی نتاج یکی از مدیران بانکی در این رابطه به مهر گفت: برای این ادغام باید شرایط را به خوبی تحلیل کرده و وضعیت فعلی را بسنجیم چرا که در بخش آی سی تی، زیرساخت‌های لازم را نداریم و وقتی کارشناسان فنی با یکدیگر صحبت کردند، مشخص شد برای این کار، پنج سال زمان نیاز دارند چرا که یک سیستم یکپارچه در نظام بانکی نداریم که بتواند پنج هزار شعبه را پشتیبانی کند.

وی افزود: نزدیک به ۲۴ میلیون مشتری در نظام بانکی خدمات دریافت می‌کنند. ضمن اینکه از نظر نیروی انسانی نیز، ادغام بانک‌ها شرایط خاصی دارد چون انواع نیروهای کار با قراردادهای مختلف را داریم. همچنین از نظر شعب نیز بعد از ادغام قطعا به ۴۸۰۰ شعبه نیاز نخواهیم داشت.

این مقام مسئول ادامه داد: اول تجمیع اتفاق خواهد افتاد ولی در دوره پنج‌ساله به سمت ادغام می‌رویم. یعنی بانک‌های ادغامی کماکان کار را انجام خواهند داد و فقط جابجایی مالکیت اتفاق خواهد افتاد.

نتاج در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای رفع نگرانی سپرده‌گذاران و سهام‌داران چه تدبیری اندیشیده شده، گفت: متاسفانه ذهنیت مردم نسبت به ادغام‌ها و خصوصی‌سازی های قبلی خوب و مثبت نیست. این سابقه ذهنی به خاطر این است که موسسات مالی غیرمجاز در بانک‌ها ادغام شده بودند. اما اکنون بانک‌هایی ادغام می‌شوند که همگی مجاز هستند و تحت پوشش بانک مرکزی فعالیت می کنند. بنابراین جای نگرانی نیست.

وی افزود: بانکداری اسلامی با خصوصی سازی صنعت بانکی تعارض دارد. یعنی نمی‌شود از درون بانکداری خصوصی، بانکداری اسلامی را استخراج کنیم و قطعا نیازمند این هستیم که بانکداری فعلا دولتی و عمومی باشد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ