کد خبر: ۱۲۰۶۶۱
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹

آزادسازی سرمایه بانک ها از طریق فروش اموال مازاد در بورس
نماینده مجلس مطرح کرد:

آزادسازی سرمایه بانک ها از طریق فروش اموال مازاد در بورس

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: واگذاری املاک بانک ها از طریق بورس قطعاً هزینه کمتری از روش سنتی موجود دارد و می‌تواند کمک شایانی به تسریع تبدیل دارایی‌ها به وجوه نقدی کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،علی اکبر کریمی درخصوص مراجعه بانک‌های دولتی برای فروش اموال مازاد از طریق بورس به خانه ملت گفت: این اقدام در راستای تصمیمات کلی اتخاذ شده و بانک ها باید دارایی های غیر مفید اعم از ساختمان ها و املاک را که سبب حبس سرمایه و منابع مالی شده به فروش برسانند.

وی با بیان اینکه فروش اموال مازاد بانک ها تکلیفی بوده که از سوی دولت، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد برای بانک ها تعیین شده، افزود: بانک ها باید از یک سو بنگاه‌ ها و شرکت های تابعه را به فروش برسانند و از سوی دیگر چنین اقدامی در حوزه املاک و دارایی‌ها انجام دهند.منابع مالی آزاد شده بانک ها از طریق فروش اموال مازاد باید برای وظایف اصلی بانکداری یعنی اعطای تسهیلات به مردم هزینه شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه واگذاری املاک از طریق بورس قطعاً هزینه کمتری از روش سنتی موجود یعنی روش مزایده وارد کرده و یک اقدام مثبت است،گفت: فروش املاک و دارایی‌های غیرمنقول بانک ها در بورس می‌تواند کمک شایانی به تسریع تبدیل دارایی‌های بانک‌ها به وجوه نقدی کند که از این وجوه در منابع تسهیلات دهی بانک ها استفاده می شود.

کریمی گفت: درحال حاضر واگذاری شرکت های تابعه بانک ها از طریق بورس نیست بلکه واگذاری املاک و دارایی‌ها این بانک ها است و واگذاری املاک و دارایی ها از طریق بورس تجربه نشده و می تواند راهکار مناسبی برای بانک‌ها باشد که از این طریق بتوانند با هزینه کمتر، شفافیت بیشتر و سرعت بالاتر املاک و دارایی های غیر منقول را به فروش برسانند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ