کد خبر: ۱۲۰۶۸
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۲/۷

درباره دو فقره قرارداد:

"فاراک"شفاف سازی کرد و آماده بازگشت به بورس شد

مدیرعامل ماشین سازی اراک درباره دو فقره قرارداد ، شفاف سازی کرد تا نماد معاملاتی این شرکت

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی توقف نماد معاملاتی ماشین سازی اراک در قبل از شروع معاملات روز شنبه ، مشخص شد که این شرکت قصد دارد درباره پروژه ایی در قشم توضیحاتی ارایه دهد.

براساس این گزارش، حال مدیر عامل "فارک" با ارسال نامه ایی به سازمان بورس درباره دو فقره قرارداد ، شفاف سازی کرد و توضیحاتی داد.

خسرو غفاری اعلام کرد: پیرو مذاکرات انجام شده با کار فرمای پروژه پالایشگاه 35000 بشکه ای نفت سنگین در منطقه آزاد قشم به ارزش تقریبی 200 میلیون یورو و با مدت اجرای دو سال و تاکید کارفرمای مربوطه مبنی بر واگذاری اجرای این پروژه به شرکت با کنسرسیومی که تجربه اجرای کار و نیز توانائی تامین مالی از محل فاینایس خارجی را داشته باشد، این شرکت توافقنامه ای جهت اجرای پروژه مذکور به صورت EPCF با شرکت چینی CAMCE که شرکتی دولتی و تابع شرکت ملی ماشین آلات سنگین چین (SINOMACH) است در قالب مشارکت و تامین مالی خارجی از محل خط اعتباری ما بین بانک مرکزی ایران و سایناشور ( شرکت بیمه چینی ) منعقد نموده که در صورت نهائی شدن قرارداد در این کنسرسیوم شرکت چینی علاوه بر تامین منابع مالی ، بخشی از مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز پروژه را نیز تامین می نماید و این شرکت مسئولیت اجرای پروژه را عهده دار خواهد بود.

وی در بند دوم هم اعلام کرد:علاوه بر پروژه فوق در رابطه با پروژه احداث ترمینال نفتی 30 میلون بشکه ای این منطقه به صورت EPCF نیز مذاکراتی با کارفرمای مربوطه صورت گرفته که در این خصوص توافقنامه ای با شرکت چینی CAMCE مبنی برمشارکت در اجرای پروژه و تامین مالی خارجی از محل خط اعتباری مندرج در بند یک تنظیم گردیده است . در صورت انعقاد قرارداد ، شرکت چینی تامین کننده منابع مالی و بخشی از مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز خواهد بود و مسئولیت انجام پروژه که مدت اجرای آن سه سال بر آورد گردیده است با ماشین سازی اراک می باشد . به توجه به حجم کار و ظرفیت این شرکت احتمالا بخشی از اجرای پروژه از طریق برون سپاری صورت خواهد گرفت .

به گفته غفاری با توجه به موارد فوق، رایزنی جهت عقد قرارداد با کارفرمای پروژه های مذکور در جریان بوده که به محض حصول نتیجه به آن سازمان اعلام خواهد شد.

به این ترتیب به نظر می رسد نماد معاملاتی" فاراک" طی یکی دو روزآینده بازگشایی شود.

انتهای پیام



 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ