کد خبر: ۱۲۱۰۹۲
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۱/۵

هشدار سیلاب ۹ استان و پیش بینی وزش باد شدید در جنوب
کارشناس هواشناسی اعلام کرد:

هشدار سیلاب ۹ استان و پیش بینی وزش باد شدید در جنوب

کارشناس هواشناسی از پیش بینی وزش باد نسبتا شدید در جنوب و احتمال وقوع سیلاب در ۹ استان کشور خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، معصومه احمدی درباره پیش بینی روزهای آینده آب و هوای ایران از احتمال بروز سیل در 9 استان خبر داد و گفت: بر اساس آخرین هشدار، احتمال وقوع سیلاب و جاری شدن آب در استان‌های خوزستان، بوشهر، ایلام، فارس، کرمانشاه و بخش‌های شرقی کردستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری و بخش‌های غربی استان اصفهان وجود دارد.

وی افزود: امروز سامانه بارشی به جز نوار شرقی در کل کشور فعال است و غالب مناطق نیمه غربی، بخش مرکزی، جنوب و شمال با بارش باران همراه است. در بخش‌هایی از استان‌های غرب و جنوب غربی و دامنه مرکزی و جنوبی زاگرس و در بخش‌هایی از شمال غرب و سواحل غربی دریای خزر بارندگی از شدت بالاتری برخوردار است. در نیمه غربی و نیمه شمالی هم شدت کاهش دما ۴ تا ۵ درجه می‌رسد.

این کارشناس ادامه داد: بارش به شکل برف و باران در بخش‌هایی از استان‌های همدان، مرکزی، آذربایجان غربی و شرقی، زنجان، کردستان و اردبیل وجود دارد. در سواحل غربی دریای خزر، استان‌های گیلان و مازندران و در دامنه جنوبی البرز و استان‌هایی مانند قزوین و تهران هم بارش قابل توجه است.

احمدی تاکید کرد: در نواحی کوهستانی البرز بارش برف می‌تواند اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی ایجاد کند و در بخش‌هایی از مرکز کشور هم بارش‌ها قابل توجه است. برای فردا سه شنبه هم علاوه بر این مناطق، این سامانه بارشی به سمت شرق حرکت می‌کند و بارش‌ها مناطقی از استان‌های کرمان، یزد، بخش‌هایی از استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی و شمالی و گلستان هم بارش‌ها قابل توجه می‌شود.

وی ادامه داد: وزش باد نسبتا شدید لحظه‌ای و افزایش سرعت وزش باد در مناطق جنوبی شکل می‌گیرد و آب‌های خلیج فارس به شدت مواج و متلاطم می‌شود و ارتفاع موج به بیش از سه متر می‌رسد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ