کد خبر: ۱۲۱۲۵۷
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۱/۱۱

۱۰۰ پروژه صنعت خودرو برای مقابله با تحریم‌ها
معاون وزیر صنعت خبر داد:

۱۰۰ پروژه صنعت خودرو برای مقابله با تحریم‌ها

معاون وزیر صنعت ضمن اشاره به برنامه‌های این وزارتخانه جهت تحقق رونق تولید و توسعه ساخت داخل از تعریف بیش از ۱۰۰ پروژه در صنعت خودرو برای مقابله با تحریم ها در سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،فرشاد مقیمی با اشاره به برنامه‌های وزارت صنعت در راستای تحقق رونق تولید و توسعه ساخت داخل از تعریف بیش از ۱۰۰ پروژه در حوزه خودروسازی برای سال ۹۸ خبر داد و گفت: فهرست آنها تا بیست فروردین نهایی خواهد شد. تحریم‌های یکجانبه آمریکا با هدف نابودی صنعت خودرو اعمال شده بود اما با تعریف پروژه‌هایی در این حوزه و ممنوعیت واردات برخی از تجهیزات با این تحریم‌ها مقابله کردیم.

وی با اشاره به اینکه موضوع ساخت داخل یکی از محوری‌ترین برنامه‌های این وزارتخانه است،افزود: با توجه به قانون جدید حداکثر استفاده از توان تولید داخل در همه حوزه‌هایی که ظرفیت ساخت داخل دارند برنامه‌هایی تدوین می‌شود.تشکیل کمیته‌ای ذیل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان‌ها از جمله دیگر برنامه‌های این وزارتخانه است.

این مقام مسئول ادامه داد: در راستای تحقق رونق تولید در حوزه تأمین مواد اولیه مورد نیاز، برگزاری حداقل ۵۲ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید زیر نظر استانداران و در سطح استان‌ها پیش‌بینی شده و تمام اختیارات ستاد ملی به ستاد استان‌ها تفویض شده است.به روز رسانی ظرفیت‌های تولید و باز فعال کردن واحدهای تولیدی غیر فعال یکی دیگر از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت صمت در راستای رونق تولید در سال جاری است.

مقیمی با تاکید بر اینکه برای رونق تولید باید تقسیم کار درست در سطح ملی صورت بگیرد،گفت: رونق در تولید حتماً رونق در تأمین مواد اولیه همچون تأمین برق، گاز و صنایع پتروشیمی را نیز به همراه خواهد داشت.تولید فقط شامل بخش صنعت نیست برای مثال در برخی از صنایع همچون پوشاک و کیف و کفش بیش از ۹۰ درصد صنعت در حوزه اصناف است بنابراین صنوف را نیز درگیر برنامه‌های مربوط به رونق تولید کرده‌ایم.تولید در حوزه‌های جهاد کشاورزی، نیرو، نفت و حتی فرهنگ و ارشاد نیز وجود دارد و باید همه درگیر رونق تولید شوند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ