کد خبر: ۱۲۱۴۱۶
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۱/۱۸

زمان شروع بکار بازار ارزی مشخص شد/ اولین دستور شورای پول و اعتبار
توسط رئیس‌ بانک مرکزی:

زمان شروع بکار بازار ارزی مشخص شد/ اولین دستور شورای پول و اعتبار

رئیس بانک مرکزی از مشخص‌شدن اعضای هیأت مدیره بازار متشکل ارزی و عملیاتی شدن آن تا پایان ماه جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از سنا، عبدالناصر همتی در نشستی با اصحاب رسانه با بیان اینکه یکی از دستورات نخستین جلسه شورای پول و اعتبار، بحث بازار متشکل ارزی است، گفت: روز گذشته اعضای هیأت مدیره بازار متشکل ارزی مشخص شد و با توجه به اینکه کارهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری آن زمان می‌برد، امید می رود تا پایان ماه جاری عملیاتی شود.

وی افزود: دستور دیگر این جلسه موضوع سیاست‌های باز پولی است که سال جاری اجرایی خواهیم کرد و بر اساس آن نرخ سود را در کانالی تعیین می‌کنیم و بانک‌ها نیز باید در آن محدوده عمل کنند و برای اضافه برداشت‌ها مقررات بسیار جدی خواهیم داشت.نباید درگیر فصاسازی سایت ها و دلال ها شویم. همین دیروز در کانال ها نرخ ۱۳۶۰۰ تومان اعلام می کردند اما هیچ کس خریدار نبود اما در صرافی های بانک ها خرید ارز با نرخ ۱۳۱۰۰ تومان ۱۰ برابر بیشتر از فروش آن بود.

این مقام مسئول درباره ادغام بانک های نظامی بر اطلاع رسانی دقیق تاکید کرد و گفت: بانک های ناتراز زیاد داریم که برای آنها برنامه داریم اما سعی می شود به تدریج اجرایی شود که مشکلی پیش نیاید.

همتی با تاکید بر اینکه نقدینگی ناشی از سود سپرده ها و تسهیلات است، گفت: این نقدینگی ها همگی الکترونیکی و حسابداری است و در بازار نیست.
نقدینگی در قالب سپرده ها و دارایی ها در بانک ها قفل شده و برای آزادسازی باید دارایی بانک ها فروخته و شرکت داری آنها کم شود.نقدینگی به طور طبیعی جایی می رود که بازدهی خوبی داشته باشد.

وی گفت: نکته مهمی را که سال جاری اجرا می کنیم سیاست باز پولی است تا نرخ سود را در کانالی تعیین کنیم که بانک ها در آن حرکت کنند. این موضوع در نخستین دستور کار شورای پول و اعتبار قرار دارد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ