کد خبر: ۱۲۱۴۶۱
۰:۰ - ۱۳۹۸/۱/۲۰

پیش بینی افزایش نیاز ۷۰۰ هزار بشکه ایی پالایشگاه‌ها به نفت / چالش جدید اوپک
وود مکنزی اعلام کرد :

پیش بینی افزایش نیاز ۷۰۰ هزار بشکه ایی پالایشگاه‌ها به نفت / چالش جدید اوپک

پالایشگاه های جهان تا پایان سال آینده روزانه به حدود ۷۰۰ هزار بشکه نفت بیشتر نیاز خواهند داشت و پالایش نفت در سه ماهه سوم افزایش می‌یابد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بلومبرگ، پالایشگاه‌های جهان نیاز به پالایش روزانه حدود ۷۰۰ هزار بشکه نفت بیشتر تا پایان سال آینده خواهند داشت که مستقیماً نتیجه قانون کاهش تولید سولفور توسط صنعت دریایی است. ‌پیدا کردن این مقدار نیاز بیشتر در بازار آسان نخواهد بود چون اوپک و متحدان میلیون‌ها بشکه کاهش تولید داشته‌اند و احتمالا به این روند ادامه می دهند.

طبق نظر متخصصان، پالایش نفت با آغاز سه ماهه سوم 2019 افزایش می‌یابد و این افزایش تا سه ماهه چهارم ادامه دارد.

از ژانویه 2020 کشتی‌ها در سراسر جهان باید محتوای سولفور سوخت را 0.5 درصد کاهش داده و به کمتر از 3.5 درصد برسانند. آنها می‌توانند از یک کیت با عنوان تصفیه‌کننده برای جلوگیری از ورود این ماده آلاینده به هوا استفاده کنند.

دی اکسید سولفور باعث تشدید بیماری‌هایی مانند آسم می‌شود و نگرانی‌های محیط زیستی مثل باران اسیدی به وجود می‌آورد. علی‌رغم اجرایی شدن این قانون در ژانویه 2020، انتظار می‌رود مالکان کشتی‌ها پیش از این زمان آماده شده و نیاز به سوخت‌های جدید در سال جاری افزایش می‌یابد.

شرکت وود مکنزی پیش‌بینی کرده سال آینده پالایشگاه‌ها روزانه به 700 هزار بشکه نفت بیشتر نیاز داشته باشند در حالی که در گلوبال انرژی این افزایش 500 هزار تا یک میلیون بشکه در روز تخمین زده می‌شود. این افزایش نیاز در نیمه دوم سال جاری خواهد بود.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ