کد خبر: ۱۲۲۸۴۷
۰:۰ - ۱۳۹۸/۱/۲۸

برخی واردکنندگان برای احیای مجدد وزارت بازرگانی لابی کردند
معاون اسبق وزیر اقتصاد:

برخی واردکنندگان برای احیای مجدد وزارت بازرگانی لابی کردند

معاون اسبق وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه تشکیل وزارت‌خانه‌های جدید اقدامی هزینه‌بر و بیهوده است، گفت: برخی از واردکنندگان با لابی در تلاش هستند تا با تفکیک وزارت صنعت از رانت واردات بهره بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حیدر مستخدمین حسینی با تاکید بر اینکه در سالی که به عنوان رونق تولید نام‌گذاری شده است مطرح کردن مسائلی از قبیل تفکیک وزارت‌خانه‌ها یک بحث انحرافی است به فارس گفت: این کار وقت زیادی را از دولت و مجلس خواهد گرفت و هزینه‌های زیادی را به دولت تحمیل می‌کند چرا که اقدامی هزینه‌بر و بیهوده است.

وی با بیان اینکه در زمان ادغام این دو وزارت‌خانه موضوع کاملا کارشناسی شده بود، افزود: وقتی دو وزات‌خانه صنایع و معادن و بازرگانی از هم مجزا بودند همواره انتقاداتی نسبت به واردات و نرخ تعرفه‌ها مطرح بود و اختلافاتی در این زمینه‌ها وجود داشت تا اینکه کارشناسان و مسئولان مربوطه به این نتیجه رسیدند که یک مقام برای وزارت‌خانه در نظر بگیرند چون این کار می‌تواند عامل هماهنگ‌کننده بین تولید و واردات باشد.

معاون اسبق وزیر اقتصاد با بیان اینکه پس از صرف وقت و هزینه و بررسی‌های کارشناسی ادغام وزارت‌خانه‌های صنایع و معادن و بازرگانی صورت گرفت و وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل شد، ادامه داد: حالا برخی از واردکنندگان با لابی در تلاش هستند تا با تفکیک این وزارت‌خانه دوباره از رانت واردات بهره بگیرند.

مستخدمین حسینی گفت: تفکیک وزارت‌ صنعت نیاز به بررسی مجدد ندارد بلکه باید در جهت تحکیم آن اقدام کرد و در صورت وجود نقاط ضعف در عملکرد این وزارت‌خانه اقدام کرد.

وی با بیان اینکه مشکل تفکیک وزارت‌خانه نیست، افزود: باید برای این وزارت‌خانه وزیری مقتدر و آشنا به چارچوب تولید و بازرگانی تعیین کرد به‌طوری که آن وزیر برای پیشبرد اهداف با سایر وزرای اقتصادی همگام باشد.

مستخدمین حسینی ادامه داد: مجمع تشخیص مصلحت نظام باید تعداد وزارتخانه‌ها و چارچوب آن را تعیین کند چون در این صورت دیگر امکان تغییر ساختار وزارت‌خانه‌ها برای دولت‌ها وجود ندارد.

وی گفت: همواره در دولت‌های مختلف شاهد این ادغام و تفکیک وزارت‌خانه‌ها بوده‌ایم اما هیچگاه سازمان برنامه و معاونت اقتصادی رئیس‌جمهور گزارشی از منفعت ادغام و تفکیک وزارت‌خانه‌ها اعلام نکرده‌اند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ