کد خبر: ۱۲۲۸۹۵
۱۲:۵ - ۱۳۹۸/۱/۲۹

وزیر صنعت اولویت های سال جدید را اعلام کرد/ افزایش سهم بازار سرمایه

وزیر صنعت اولویت های سال جدید را اعلام کرد/ افزایش سهم بازار سرمایه

وزیر صنعت با اعلام لزوم سرعت و حجم منابع مالی در تحقق اهداف تولید، اولویت های سال جدید را اعلام کرد و خواهان افزایش سهم ۱۰ درصدی بازارسرمایه شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا رحمانی در حاشیه جلسه هیئت دولت به خبرنگاران گفت: در حالی سال گذشته بیش از ۱۳ میلیارد دلار منابع از سوی دولت برای واردات کالاهای اساسی در نظر گرفته شد و به تصویب مجلس رسید که این منابع در سال جاری به ۱۴ میلیارد دلار رسیده است.

وی ادامه داد: با توجه به شعار سال،توسعه صنایع مطرح است تا بتوان ظرفیت‌های خالی را فعال کرد. حداقل خواسته های وزارت صنعت هم حفظ تولید سال گذشته است و برای رسیدن به آن برنامه‌های متنوعی تدوین شده که یکی از آنها تامین نقدینگی و سرمایه در گردش واحدهای صنعتی است.

این مقام مسئول افزود: هر سال بانک مرکزی منابع مورد نیاز برای سرمایه در گردش صنایع را در نظر می‌گیرد اما اشکال ساختاری این است که ۹۰ درصد تامین مالی از طریق سیستم بانکی انجام می‌شود و سهم سایر بخش‌ها مانند بازار سرمایه تنها ۱۰ درصد است . این موضوع از مواردی است که در دولت و مجلس جدی گرفته شده و در همین زمینه باید منتظر باشیم تا بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار راهکارهای لازم را ارائه کنند.

رحمانی با بیان اینکه صنایع ایران ظرفیت بالایی دارند زیرا کارخانه احداث شده و تجهیزات مورد نیاز نیز وجود دارد، توضیح داد: بازار محصولات تولیدی هم در این زمینه مهم است و بسیاری از محصولات ایرانی بازار خوبی دارند و با توجه به این مسائل در صورت سرمایه در گردش واحدها می‌توانیم به حداقل خواسته ها که حفظ تولید سال قبل است دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: سرعت و حجم منابع مالی باید بیشتر شود تا به اهداف تولید برسیم. با این حال اولویت اول در سال ۹۸ حفظ وضع موجود و تثبیت اشتغال خواهد بود. همچنین ۳۶ برنامه عملیاتی در این وزارتخانه تدوین شده که شامل توجه به ساخت داخل، ایجاد حرکت جدید در توسعه معادن، توجه به فناوری برای رقابت در بازارهای جهانی، حرکت از مونتاژکاری به نوآوری و تحریک تقاضا و رونق صادرات به ویژه به کشورهای همسایه است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ