کد خبر: ۱۲۳۲۸۷
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۲/۹

نظر مثبت لاریجانی به مذاکراه با عربستان / دو اشتباهی که منجر به پشیمانی شد

نظر مثبت لاریجانی به مذاکراه با عربستان / دو اشتباهی که منجر به پشیمانی شد

رئیس مجلس با اشاره به رفتارهای مقامات فعلی عربستان و دو اشتباه این کشور که منجر به پشیمانی شد گفت: راه مذاکره از سوی ایران همواره باز است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از دنیای اقتصاد، لاریجانی گفت: ایران در چهل سال گذشته دست دوستی به سمت عربستان دراز کرده اما برخی از حکام آنها این موضوع را درک نمی‌کنند. نمی‌دانم این افراد جوانی که در عربستان حاکم هستند به‌دنبال چه چیزی هستند. این رفتار آنها به عربستان و کشورهای اسلامی آسیب می‌رساند.

وی افزود: راه مذاکره از سوی ایران همواره باز است اما رفتار آنها موجب گسترش نفرت در جهان اسلام می‌شود.

رئیس مجلس با بیان اینکه ملک عبدالله خیلی عاقل‌تر از مسوولان فعلی عربستان بود، ادامه داد: به گفته یکی از مسوولان امنیتی تراز اول ، عربستان دو اشتباه در مورد ایران مرتکب شد. اول آنکه طالبان را به‌وجود آورد و به آن کمک کرد و دیگر آنکه ۴۰ میلیارد دلار به عراق در جنگ با ایران کمک کرد که به ایران ضربه بزند و اکنون پشیمان است.

لاریجانی همچنین با اشاره به اینکه امنیت در جهان اسلام مساله‌ای با اهمیت فوق‌العاده است، گفت: البته این مساله از مشکل فوق‌العاده‌ای برخوردار است مبنی‌ بر اینکه دخالت‌های آمریکا در مسائل منطقه بسیار زیاد و بی‌محابا شده که البته این دخالت‌ها از قبل هم وجود داشت اما در حال‌حاضر بسیار شفاف‌تر شده است.

وی با اشاره به اقدامات سران عربستان و امارات‌ در همراهی با آمریکا برای تحریم نفتی ایران افزود: برخی از کشورهای منطقه‌ باید بدانند ملت ایران رفتار آنها در تحولات منطقه را فراموش نمی‌کند. دشمنان در شرق و غرب برخی گروه‌های تروریستی را تجهیز می‌کنند تا صدماتی را به این و آن بزنند البته این رفتارها بی‌پاسخ نمی‌ماند.

لاریجانی ادامه داد: اتحادیه اروپا نیز نشان داده وزن کافی برای نگهداری از معاهدات را ندارد. در مساله هسته‌ای ایران، بارها گفتند در کنار ایران هستیم اما عملا چیزی ندیدیم. اتحادیه اروپا قدرت حل این مسائل را در سطح بین‌الملل ندارد.

وی داشتن دیوان داوری اسلامی را برای گسترش کشورهای اسلامی بسیار مهم دانست و گفت: ایجاد یک دیوان داوری اسلامی با توجه به گسترش روابط و تجارت کشورهای اسلامی امری ضروری به‌نظر می‌رسد که موسسه آینده‌پژوهی در این زمینه گام‌هایی برداشته است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ