کد خبر: ۱۲۳۴۲۶
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۲/۱۱

اقدام جدید دو مشتری بزرگ اوپک و نفت ایران برای کنترل قیمت

اقدام جدید دو مشتری بزرگ اوپک و نفت ایران برای کنترل قیمت

هند و چین دو مشتری بزرگ اوپک و نفت ایران با هدف کنترل قیمت ها و همکاری در بخش انرژی اقدام به تشکیل کارگروهی مشترک کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از اکونومیک تایمز، هند و چین دو مشتری بزرگ اوپک، فرآیندی برای مقابله با بی‌ثباتی نفت و حل سایر مشکلات انرژی در بازارهای جهانی طراحی کرده‌اند.

این دو کشور یک کارگروه مشترک ایجاد کرده‌اند که موضوعات همکاری در بخش انرژی را شناسایی می کند و شامل راه هایی برای مهار قیمت جهانی نفت هم می‌شود. این گروه که ماه گذشته تشکیل شد توسط یک مقام مشترک در وزارت نفت هند و چین هدایت می‌شود.

چین و هند، دومین و سومین مشتریان بزرگ نفت، بیش از یک دهه است که می‌خواهند یک جبهه مشترک برای تاثیرگذاری در بازار نفت ایجاد کنند. این بازار اکنون در دست گروه تولیدکنندگان اوپک است.

دارمندا پرادهان وزیر نفت و گاز هند، سال گذشته مذاکرات همکاری با چین را احیا کرد و همچنین ایده تشکیل یک جبهه از خریداران برتر نفت آسیا یعنی ژاپن، کره‌جنوبی، چین و هند را مطرح کرد.

گرچه این دو کشور قصد دارند از این اقدام مشترک سود ببرند ولی همکاری در بسیاری از زمینه های راهبردی سخت است. آخرین فرصت برای متحد شدن در برابر تحریم های ایران از دست رفت چون این دو بزرگترین وارد کننده نفت ایران نتوانستند راهبرد مشترکی پیدا کنند.

موفقیت این گروه بستگی به عوامل متعددی دارد که شامل اعتماد، نیازهای داخلی، آمادگی آنها برای تقسیم اطلاعات بین یکدیگر و تمایل آنها به همکاری می‌شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ