کد خبر: ۱۲۴۰۸
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۲/۲۹

صادرات نفت عربستان در ماه مارس رکورد ۱۰ ساله را شکست
بر اساس آمارهای رسمی:

صادرات نفت عربستان در ماه مارس رکورد ۱۰ ساله را شکست

آمارهای رسمی از افزایش میزان صادرات نفت عربستان در ماه مارس به بالاترین رقم در ۱۰ سال گذشته برابر با ۷.۸۹۸ میلیون بشکه نفت در روز خبر می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، موسسه جودی با استناد به ارقام اعلام شده از سوی ریاض اعلام کرد، صادرات نفت عربستان در ماه مارس به بالاترین رقم در نزدیک به یک دهه گذشته رسید.

به گزارش فارس، این اقدام عربستان در شرایط کنونی بازار تنها با بهانه تلاش برای حفظ سهم بازار توجیه‌پذیر است. عربستان در نشست پیشین اوپک با همین بهانه مانع از کاهش سقف تولید این سازمان برای بالا بردن قیمت‌ها شد.

بر این اساس، عربستان در ماه مارس 7.898 میلیون بشکه نفت در روز صادر کرده است و این رقم برای ماه فوریه 7.350 میلیون بشکه و برای ماه ژانویه 7.474 میلیون بشکه در روز بوده است.

بر اساس گزارش جودی، سازمانی که با هدف شفاف سازی در بازارهای نفتی ایجاد شده است، این میزان، بالاترین رقم از ماه نوامبر 2005به شمار می‌رود. عربستان در آن تاریخ 7.962 میلیون بشکه نفت در روز صادر کرده بود.

علی النعیمی وزیر نفت عربستان پیش از این اعلام کرده بود که این کشور در ماه مارس 10.3 میلیون بشکه در روز نفت تولید کرده است.

به گفته منابع آگاه در هفته گذشته، این کشور همچنین در ماه آوریل، تولید نفت خود را به رقم بی‌سابقه 10.308 میلیون بشکه در روز رسانده است.

جدیدترین رکورد تولید عربستان به آگوست 2013 برابر با 10.2 میلیون بشکه در روز برمی‌گردد.

انتهای پیام/


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ