کد خبر: ۱۲۵۸۱۹
۱۱:۹ - ۱۳۹۸/۲/۲۲

واکنش خرازی به دعوت مذاکره ترامپ و اعلام دلایل تصمیم اخیر تهران

واکنش خرازی به دعوت مذاکره ترامپ و اعلام دلایل تصمیم اخیر تهران

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ضمن اشاره به دلایل تصمیم اخیر تهران مبنی بر تعلیق برخی تعهدات برجامی،ادعای ترامپ برای تلاش در جهت مذاکره با ایران را سوءاستفاده تبلیغی و غیرقابل اعتنا توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایسنا،کمال خرازی در نشستی با حضور مسئولان برخی اندیشکده‌های مهم فرانسه درخصوص دلایل تصمیم اخیر تهران مبنی بر تعلیق برخی تعهدات برجامی گفت: تصمیم تهران در چارچوب حقی است که برجام برای ایران قائل شده و اروپا می‌تواند با اجرای تعهدات ازجمله اجرای سریع اینستکس، اراده را نسبت به حفظ برجام نشان دهد.مواضع سیاسی اروپا در قبال برجام وقتی ارزشمند است که نتیجه‌ای عملی در بر داشته باشد.

وی درخصوص مذاکره پیرامون موشک‌های بالستیک ایران افزود: موشک‌های تولیدی ایران سلاحی دفاعی و استراتژیک است که جنبه بازدارندگی در برابر تهدیدات موجود در منطقه دارد و طبیعی است که جای مذاکره نداشته باشد، همان‌طور که فرانسه حاضر نیست در خصوص سلاح‌های استراتژیک با کسی مذاکره کند.در قطعنامه 2231 شورای امنیت هیچ منعی برای تولید و آزمایش موشک‌هایی که برای حمل کلاهک هسته‌ای طراحی نشده باشد، وجود ندارد.

خرازی با اشاره به اعلام آمادگی ترامپ برای مذاکره با ایران ادامه داد: ترامپ نشان داد نه‌تنها برای امضای دولت قبلی آمریکا احترامی قائل نیست، بلکه ناقض قطعنامه 2231 شورای امنیت و دیگر تعهدات بین‌المللی است. عملکرد ترامپ در خروج از برجام و تحمیل انواع تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران جایی برای اعتماد و مذاکره باقی نگذاشته است و دعوت‌های ترامپ به مذاکره با هدف سوءاستفاده تبلیغی انجام می‌گیرد که قابل‌اعتنا نیست.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ