کد خبر: ۱۲۵۹۰۱
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۲/۲۳

سیاست‌مداران آلمانی از برجام حمایت کردند

سیاست‌مداران آلمانی از برجام حمایت کردند

چند تن از سیاست‌مداران بلندپایه آلمانی، امکان نفوذ آلمان بر آمریکا در مناقشات اتمی با ایران را بسیار کم دانسته و در عین حال از این توافق حمایت کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل ازNTV، با توجه به تنش‌های اخیر بر سر مسئله اتمی ایران، الکساندر گراف لامبسدورف از سیاست‌مداران بلندپایه حزب لیبرال دموکرات آلمان با بیان اینکه دورانی که آلمان بر کاخ سفید اعمال نفوذ داشت تمام شده درباره وقوع درگیری نظامی در منطقه هشدار داده و حمله نظامی آمریکا به ایران را ممکن دانست.

نوربرت روتگن رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس آلمان هم درگیری نظامی بین ایران و آمریکا در این شرایط را بعید دانست و گفت: ترامپ می‌خواهد در انتخابات آینده به رای‌دهندگان اعلام کند نیروهای آمریکایی را به خانه آورده و از این رو به راه انداختن جنگ جدید با این وعده وی منطبق نیست.ایران هم هیچ علاقه‌ای به یک جنگ باز با آمریکا ندارد.

وی از توافق اتمی با ایران حمایت کرده و آن را وسیله‌ای برای بازداشتن ایران از دستیابی به سلاح اتمی دانسته و ادامه داد: شرایطی را ایجاد کرده‌ایم که اطمینان حاصل کنیم ایران هیچ‌گونه تسلیحات اتمی به دست نمی آورد. هنوز هیچ کس راه بهتری پیدا نکرده است.

سیاستمداران بلندپایه آلمانی البته به ندرت شانسی برای نجات توافق اتمی در این اوضاع ارزیابی کردند و در این راستا به تهدیدات آمریکا علیه شرکت‌های اروپایی که با ایران مبادلات تجاری انجام می‌دهند اشاره کردند.

مارتین شیردوان از سیاست‌مداران بلندپایه حزب چپ آلمان هم خواستار تلاش‌های مشترک اروپایی برای امکان‌پذیر کردن مذاکرات مجدد با ایران سخن گفته و در این راستا پیشنهاد سبزها برای سفر وزیر خارجه آلمان به تهران را پیشنهادی مناسب ارزیابی کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ