کد خبر: ۱۲۵۹۷۶
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۲/۲۴

ادامه اقدامات تلافی جویانه چین با افزایش عوارض واردات گاز از آمریکا

ادامه اقدامات تلافی جویانه چین با افزایش عوارض واردات گاز از آمریکا

چین به تلافی اقدام آمریکا در وضع تعرفه بر کالاهای چینی اعلام کرد: عوارض بر گاز را ۲۵ درصد از ابتدای ژوئن نسبت به ۱۰ درصد فعلی زیاد می کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، چین اعلام کرد: عوارض بر واردات گاز طبیعی مایع از آمریکا را افزایش می‌دهد. این اقدام تعداد محموله‌های گاز طبیعی مایع آمریکا به چین را کاهش می‌دهد. چین بیشترین سرعت افزایش واردات سوخت را در جهان دارد.

در سال جاری تنها دو کشتی حامل گاز طبیعی مایع از آمریکا به چین رفته اند. در حالی که طی 4 ماه اول 2018، پیش از آغاز جنگ تجاری 10 ماهه، تعداد این کشتی ها به 14 می رسید.

روز گذشته چین اعلام کرد عوارض بر گاز طبیعی مایع را 25 درصد از ابتدای ژوئن نسبت به 10 درصد فعلی افزایش می دهد. این اقدام در تلافی افزایش عوارض بر 200 میلیارد دلار کالاهای چینی از 10 درصد تا 25 درصد توسط آمریکا صورت گرفت.

بین فوریه 2016 وقتی آمریکا صادرات گاز طبیعی مایع را آغاز کرد و جولای 2018 وقتی جنگ تجاری آغاز شد، چین سومین خریدار بزرگ محموله های سوخت آمریکا بود. در سال جاری تا کنون چین حتی در 15 رتبه اول هم قرار نگرفته است.

استفان کامستاک  مدیر موسسه پترولیوم آمریکا گفت: عوارض تلافی‌جویانه، دورنمای سرمایه گذاری گاز طبیعی مایع به کارگران آمریکایی آسیب می رساند، آمریکا را تضعیف می‌کند  و به نفع رقبای خارجی آمریکاست.

آمریکا در حال حاضر سریعترین رشد را در صادرات گاز طبیعی مایع در جهان دارد و انتظار می رود در 2019 بین سه کشور اول صادر کننده پس از قطر و استرالیا قرار بگیرد. چین دومین وارد کننده گاز طبیعی مایع در جهان پس از ژاپن است.

آمریکا و چین وضع عوارض بر کالاهای یکدیگر را در جولای 2018 آغاز کردند. با افزایش درگیری، چین گاز طبیعی مایع را در ماه اوت سال گذشته به فهرست عوارض اضافه کرد و در سپتامبر 10 درصد عوارض بر آن وضع کرد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ