کد خبر: ۱۲۵۹۸۱
۰:۰ - ۱۳۹۸/۲/۲۵

آلمان و انگلیس درباره جنگ آمریکا با ایران هشدار دادند

آلمان و انگلیس درباره جنگ آمریکا با ایران هشدار دادند

وزیران خارجه آلمان و بریتانیا به وزیر خارجه آمریکا در مورد جنگ با ایران هشدار دادند و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم گفت: اروپا خواهان حداکثر خویشتنداری است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از دویچه وله، وزیران خارجه آلمان و بریتانیا در دیدار با همتای آمریکایی در بروکسل در مورد جنگ با ایران هشدار دادند.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت: به وزیر آمریکا اعلام شده که اروپا خواهان حداکثر خویشتنداری است.

تنش میان ایران و آمریکا یکی از موضو‌ع‌های اجلاس وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل بود. در آستانه این اجلاس، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا نیز سفر برنامه‌ریزی شده به مسکو را لغو کرد تا در گفت‌وگوهای وزیران خارجه اتحادیه اروپا درباره ایران شرکت کند.

پس از ملاقات وزیران خارجه اتحادیه اروپا با وزیر خارجه آمریکا، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیران خارجه آلمان و بریتانیا درباره نتایج دیدار با مایک پمپئو گفت‌وگو کردند.

بر اساس این گزارش، هایکو ماس وزیر خارجه آلمان گفت: در جریان دیدار با مایک پمپئو به وی گفتم دولت آلمان خیلی نگران است و مایل نیست تنش میان ایران و آمریکا به درگیری نظامی بینجامد.از فرصت دیدار با وزیر امور خارجه آمریکا استفاده کرده تا نگرانی دولت آلمان از تشدید تنش در منطقه را اعلام کند.

وی افزود: دولت آلمان همچنان توافق هسته‌ای را پایه‌ای برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای می‌داند و این موضوع را برای امنیت اروپا مهم تلقی می‌کند. در ماه‌های گذشته گام‌های سازنده‌ای را به ویژه درباره اینستکس برداشته‌ایم تا این کانال مالی اجرایی شده و به ثمر برسد و ازاین طریق برجام عملی شود.

جرمی هانت وزیر امور خارجه بریتانیا نیز هشدار داد: اوضاع در منطقه نباید از روی ندانم‌کاری به یک درگیری نظامی سوق پیدا کند که هیچکس خواهان آن نیست.

وی پس از پایان نشست بروکسل در توئیتی اعلام کرد: به همکارانم از آمریکا، فرانسه و آلمان گفتم درباره احتمال تشدید تنش‌ها نگرانی‌های جدی داریم. ایران باید به همه تعهدات پایبند بماند. توافق هسته‌ای برای جلوگیری از گسترش خطرناک‌ترین سلاح‌ها در بی‌ثبات‌ترین بخش دنیا اهمیت حیاتی دارد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ