کد خبر: ۱۲۷۰۹۲
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۲/۲۸

توقف نماد دو شرکت فرابورسی با اعلام نوسان قیمت و تهاتر تسهیلات

توقف نماد دو شرکت فرابورسی با اعلام نوسان قیمت و تهاتر تسهیلات

دو شرکت فرابورسی درباره کنفرانس اطلاع رسانی، نوسان قیمت سهام و تهاتر تسهیلات با مطالبات سهامدار عمده، اقدام به شفاف سازی کردند و با توقف نماد روبرو شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، دو شرکت لوازم خانگی پارس و کشت و صنعت دشت خرمدره نیز درباره کنفرانس اطلاع رسانی ، نوسان قیمت سهام و تهاتر تسهیلات با مطالبات سهامدار عمده،اقدام به شفاف سازی کردند که "لخانه" باتوجه به نوسان بیش از 60 درصدی قیمت،همچنان در توقف نماد بسر می برد و "زدشت" آماده بازگشایی نماد است.

بر این اساس،حسین رحمانی نیا مدیر عامل "لخانه" در خصوص توقف نماد معاملاتی و عدم طرح سوال در سامانه تدان اعلام کرد: از زمان آخرین اطلاع رسانی تغییر با اهمیتی در وضعیت مالی و عملیاتی این شرکت رخ نداده و تغییرات قیمت سهام ناشی از روند کلی حاکم بر بازار سرمایه و جریان عرضه و تقاضای سهام است.

همچنین علی رضایی مدیر عامل "زدشت" اعلام کرد: عطف به نامه بانک کشاورزی در ۲۶ اردیبهشت ماه مبنی بر موافقت تسویه تسهیلات این شرکت در پایان سال مالی ۹۷، مبلغ ۸.۸ میلیارد تومان در اجرای دستورالعمل بند و تبصره ۵ قانون بودجه سال ۹۷ و آیین نامه اجرایی مربوط از طریق اسناد خزانه با مطالبات سهامداران عمده( بنیاد مستضعفان) تهاتر شده است.

در نتیجه این موضوع،تسهیلات مالی منتهی به اسفند ۹۷ از مبلغ ۱۳ به ۲.۳ میلیارد تومان کاهش یافته و بدهی های کوتاه مدت افزایش یافته و در حساب سهامدار مذکور ثبت شده است. نحوه تسویه بدهی بر اساس سررسید اقساط وام به شرح ذیل است:

(۱۰ فقره تسهیلات که عمده آنها در بهمن و اسفند سال ۹۸ و خرداد و بهمن سال ۹۹ است)

هزینه های مالی در پایان سال ۹۷ به مبلغ ۲.۶ میلیارد تومان است که تسویه تسهیلات بانک کشاورزی موجب کاهش هزینه‌های مالی حدوداً به مبلغ ۲.۳ میلیارد تومان در سال مالی ۹۸ خواهد شد و در صورت سود و زیان سال مالی مذکور تأثیر خود را خواهد گذاشت. این شرکت هیچ برنامه برای دریافت تسهیلات مالی در سال ۹۸ ندارد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ