کد خبر: ۱۲۸۴۶۶
۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۳/۷

پیش بینی روند بورس و مجامع شرکت ها + اثر کامودیتی ها بر بازار ایران
یک کارشناس بازارسرمایه مطرح کرد:

پیش بینی روند بورس و مجامع شرکت ها + اثر کامودیتی ها بر بازار ایران

کارشناس بازارسرمایه ضمن بررسی اثر کامودیتی ها بر وضعیت بازارهای جهانی و ایران، روند بورس و برگزاری مجامع شرکت ها را همراه با انتفاع سهامداران پیش بینی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا عربی مزرعه شاهی که سابقه عضویت در هیات مدیره سازمان بورس و مدیریت نظارت بر ناشران و بازارها را دارد درباره حال و آینده بازار سهام به سنا گفت: با توجه به اتفاقات سال گذشته اقتصاد و انتظار تحلیلگران از شرکت ها، بعضی صنایع سودآوری بیشتری نسبت به پیش بینی ها داشتند و بعضی دیگر کمتر، ولی در نگاهی کلی ، وضعیت اغلب شرکت ها نسبت به گذشته مطلوب تر بود.

وی با اشاره به اینکه در مجامع این انتظار وجود دارد که تقسیم سود انجام شود، افزود: به نظر می رسد با توجه به شرایط جاری و گران شدن مواد اولیه و هزینه های سربار، شرکت ها نیازمند نقدینگی بیشتری هستند.در بعضی شرکت ها این ملاحظه وجود دارد که در تقسیم سود دقت بیشتری شود تا نقدینگی مورد نیاز عملیات در داخل باقی بماند و از این ناحیه دچار مشکل نشود. لذا لازم است مقررات افشا و میزان سود قابل تقسیم رعایت شود چرا که معمولا شرکت ها سیاست تقسیم سود را بر مبنای این عوامل انجام می دهند .

مدیرعامل شرکت رتبه بندی پارس کیان با پیش بینی برگزاری مطلوب مجامع شرکت ها همراه با انتفاع سهامداران طی سال جاری گفت: به نظر نمی رسد شرکت های موفق با توجه وضعیت فعلی و رشد سنگین سودآوری، سیاست خود را تغییر دهند چرا که ثبات تصمیم گیری ها و سیاست گذاری ها نیز متغیر مهمی برای این شرکت ها است. بازار با توجه به اتفاقات، کماکان شرایط مثبت و مساعدی را طی می کند ولی همزمان شاهد برخی نوسانات با شیب ملایم نیز خواهیم بود .

عربی مزرعه شاهی شرایط کامودیتی ها را به وضعیت بازارهای جهانی مرتبط دانست و گفت: جنگ تجاری که بین آمریکا و چین شروع شده بر کل بازار کامودیتی های دنیا از جمله بازار ایران اثرگذار خواهد بود و ممکن است صادرات برخی شرکت ها را تحت تاثیر قرار دهد.یکی از دغدغه های اصلی که الان در کل بازارهای دنیا وجود دارد، موضوع جنگ تجاری آمریکا و چین است که باید تعیین کنند در چه نقطه ای می خواهند به جمع بندی برسند . اگر همین شرایط ادامه یابد، ممکن است آمریکا با اروپا هم دچار مشکل شود و  این نیز بر بازار تاثیر منفی خواهد گذاشت،هرچند با توجه به شرایط موجود، بعید است این تاثیر شدید و سنگین باشد.

وی ادامه داد: نکته قابل اهمیت این است که ماجرای چین و آمریکا تا کجا ادامه دارد و به کجا ختم خواهد شد . اگر این کشمکش ادامه دار باشد، رشد صنعتی چین ممکن است دچار مشکل شود و به تبع آن، مصرف کامودیتی ها را تحت تاثیر قرار دهد. از طرف دیگر در یک بازه بلندتر زمانی ممکن است بر رشد اقتصاد آمریکا هم تاثیر منفی ایجاد کند .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ