کد خبر: ۱۲۸۶۴۰
۰:۱ - ۱۳۹۸/۳/۱۳

برنامه ایران خودرو برای تولید محصول جدید و ملی اعلام شد/ حمایت قطعه سازان

برنامه ایران خودرو برای تولید محصول جدید و ملی اعلام شد/ حمایت قطعه سازان

ایران خودرو با اعلام راه اندازی خط تولید محصول جدید پژو ۳۰۱ با ظرفیت ۱۶ دستگاه در ساعت از آمادگی تولید این محصول ملی با مشارکت ۳۰۰ سازنده و داخلی سازی ۷۰ درصدی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، منصور منصوری مدیرعامل ساپکو در نخستین نشست ساپکو با سازندگان پروژه پژو 301 از دریافت تاییدیه خودکفایی 60 درصدی این خودرو از سوی وزارت صنعت خبر داد و گفت: از مهمترین مسایلی که در این پروژه اجرا خواهد شد، مستندسازی فرآیندها است که متاسفانه در مورد پروژه های پیشین به دلیل انجام این کار توسط شرکای خارجی مستنداتی در دست نداریم.

وی افزود: توان تولید قطعه با بیشترین عمق خودکفایی، تولید محصول براساس قیمت رقابتی، وجود زیرساخت برای صادرات و توان سرمایه گذاری در پروژه از مهم ترین عوامل و شاخص های اصلی انتخاب تامین کنندگان در این پروژه است که توانمندی سازندگان را محرز خواهد کرد.

این مقام مسئول با اشاره به برنامه متوازن سازی قطعه سازان بر اساس رویکرد ماژولار ، ادامه داد: براساس این برنامه برای هر قطعه حداقل دو سازنده و حداکثر سه منبع تامین خواهیم داشت. میزان سرمایه گذاری ایران خودرو و سازندگان برای این پروژه و خودکفایی قطعات بدون قالب های بدنه هم شامل 28 میلیارد تومان و 63 میلیون یورو است.

منصوری از ابلاغ سیاست های جدید ساپکو در راستای توسعه سازندگان، توسعه صادرات، ارتقای رضایت مشتریان و توسعه خودکفایی محصولات گروه  ایران خودرو خبر داد و گفت: با این استراتژی هم فرآیند و هم محصول را برای تامین کیفیت قطعات مورد توجه قرار خواهیم داد.

آخرین وضعیت تولید پژو ۳۰۱

 عادل پیرمحمدی معاون طراحی و توسعه محصول جدید ایران خودرو نیز با ارائه گزارشی از روند تولید محصول ۳۰۱ گفت: پلتفرم این محصول مبنایی برای تولید و عرضه چهار خودروی دیگر توسط ایران خودرو خواهد بود. بعد از ترک پژو  هم با دستور مدیرعامل ایران خودرو پروژه تولید محصول ۳۰۱ با استفاده از توان سازندگان توانمند کشور فعال شد.

وی با اشاره به مشارکت 300 سازنده در فرآیند تامین و تولید قطعات این محصول، پیشرفت در اجرای پروژه را حاصل کار گروهی و همکاری سازندگان دانست و گفت: مرحله توسعه ای قطعات و محصول درحال انجام بوده و تا نیمه دوم امسال قالب قطعات به خصوص در بخش بدنه طراحی و ساخته خواهد شد.

مدیرپروژه ۳۰۱ با اشاره به حضور بیش از ۱۵ قالب ساز برای ساخت ۱۹۷ قالب این محصول افزود: تمامی قطعات محصول 301 دارای تولیدکننده در میان سازندگان داخلی است. قرار بود تولید این محصول با داخلی سازی 40 درصدی آغاز شود اما ایران خودرو در آغاز با 70 درصد ساخت داخل آن را تولید خواهد کرد.

پیرمحمدی ادامه داد: ۳۰۱ محصولی دارای استانداردهای 85 گانه و روز دنیا است که محصولی دارای این استانداردها برای نخستین بار توسط ایران خودرو به تولید خواهد رسید. طرح و مدارک بخشی از قطعات از سوی شرکت پژو دریافت شده بود اما حدود 60 درصد فاقد مدرک و نقشه بود که با استفاده از تجربه و توان سازندگان داخلی درحال توسعه است.

وی از آمادگی زنجیره تامین برای تولید این محصول جدید ایران خودرو تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: تولید 301 ضامن آینده صنعت خودرو خواهد بود و ایران خودرو چند محصول دیگر در کلاس های مختلف را نیز بر مبنای پلتفرم 301 تولید و عرضه خواهد کرد. درحال حاضر خط تولیدی با ظرفیت 16 دستگاه از محصول 301 در هر ساعت ایجاد شده که با همکاری و همت سازندگان و تامین کنندگان به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته پیرمحمدی ، سرمایه گذاری انجام شده صرفا برای محصول 301 نبوده بلکه محصولات دیگری براساس این پلتفرم تولید خواهد شد که مطابق با استانداردهای زیست محیطی خواهد بود.

آمادگی انجمن قطعه سازان

مازیار بیگلو دبیر انجمن قطعه سازان نیز با بیان اینکه گردهمایی خودروسازان و قطعه سازان بدون حضور پژو از مزیت های بزرگ این پروژه است، گفت: از جمله نکات این پروژه ، رویکرد ماژولار است که تداخل در ساخت قطعات را از بین برد و مدیریت پروژه را با اختصاص هر قطعه به سازنده مورد نظر به بهترین مدل به اجرا درآورده است.

وی افزود: پس از خروج سال گذشته شرکت های خارجی که در کنوانسیونی مشترک با سازندگان ایرانی حضور داشتند، موج های روی آب رفته و تنها سازندگان داخلی به عنوان سنگ های رودخانه پایدار ایستاده اند و در این میان از سازندگانی که در بخش‌های مختلف صدای رسایی دارند، برای تامین نقدینگی پروژه های آتی طلب یاری می کنیم.

بیگلو با درخواست حفظ مالکیت معنوی قطعات تولیدی، هریک از سازندگان سرمایه گذار در این پروژه ادامه داد: وظیفه قطعه سازان است که با همدلی و همکاری خودروهای ناقص خودروسازان را جمع کرده و از تنش بازار بکاهند .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ