کد خبر: ۱۲۸۶۷۲
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۳/۱۳

همتی خواستار تسریع در حل مشکلات بانکی ایران و کره جنوبی شد

همتی خواستار تسریع در حل مشکلات بانکی ایران و کره جنوبی شد

رئیس بانک مرکزی طی سفر به سئول و در دیدار با همتای کره‌ای، خواستار اقدام جدی مسئولین این کشور در حل مشکلات بانکی طرفین شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عبدالناصر همتی طی سفر به سئول در دیدار با همتای کره‌ای، خواستار اقدام جدی مسئولین این کشور در حل مشکلات بانکی طرفین شد.

وی با اشاره به روابط دیرینه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ایران و کره جنوبی از کاهش حجم مبادلات اقتصادی دو کشور طی سال گذشته میلادی که عمدتا تحت تاثیر تحریم های امریکا بوده است انتقاد کرد و با طرح مشکلات بانکی طرفین به‌ویژه عدم همکاری بانک‌های کره در خصوص استفاده از منابع بانک مرکزی، خواستار اقدام جدی مسئولین در حل هرچه سریعتر مشکلات شد.

همتی همچنین با اشاره به تاثیر منفی مشکلات بانکی بر روابط دو کشور که به دلیل محافظه کاری بیش از حد طرف  کره ای ممکن است ایجاد شود، ابراز امیدواری کرد این موضوع هرچه سریعتر حل شود.

لی رییس بانک مرکزی کره جنوبی نیز  ضمن تشکر از حضور همتی از نحوه عمل بانک‌های این کشور که عمدتاً به دلیل نگرانی آنها از اعمال جریمه آمریکا است، ابراز تاسف و اعلام کرد تمام تلاش را برای پیگیری و حل موضوع به کار خواهد بست.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ