کد خبر: ۱۲۸۶۹۸
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۳/۱۷

دولت هلند به اینستکس می پیوندد/تلاش برای حفظ برجام

دولت هلند به اینستکس می پیوندد/تلاش برای حفظ برجام

دولت هلند ضمن غیر قانونی دانستن تاثیر فراسرزمینی تحریم های آمریکا اعلام کرد: قصد دارد با سرمایه گذاری در اینستکس به این سازوکار مالی بپیوندد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا،دولت هلند در پاسخ به پرسش های پارلمان این کشور پیرامون اقدامات اتحادیه اروپا در مقابله با تحریم های آمریکا علیه ایران در نامه ای (۱۵ خردادماه) به سران نهاد قانونگذاری این کشور که در تارنمای رسمی دولت منتشر شد، ضمن اعلام حمایت از اینستکس از برنامه خود برای سرمایه گذاری و پیوستن به این سازوکار مالی اروپایی خبر داد.

وزیران امور خارجه و تجارت خارجی هلند تاکید کردند: این اتحادیه تاثیر فراسرزمینی تحریم های آمریکا را غیرقانونی دانسته و به رسمیت نمی شناسد.هلند همواره حمایت را از اینستکس ابراز و اعلام کرده و قصد دارد سهامدار آن شود.پیش از آنکه هلند بتواند سهامدار این سامانه شود، اینستکس باید به خوبی توسعه داده شود. تصمیم گیری نهایی در این باره زمان می برد.

آمستردام پس از اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تجارت با تهران را گسترش داد به شکلی که صادرات هلند به ایران از ۳۷۶ میلیون یورو در سال ۲۰۱۴ به ۱.۰۶ میلیارد یورو در سال ۲۰۱۷ رسید.با وجود کاهش تجارت میان هلند و ایران پس از اعلام تحریم های یکجانبه آمریکا، هنوز شرکت های بزرگ و کوچک هلندی در ایران فعال هستند و حجم صادرات هلند به ایران با وجود کاهش در سال ۲۰۱۸ مبلغ ۷۱۸ میلیون یورو بوده است.

تا زمانی که آژانس بین المللی انرژی اتمی گزارشی از نقض این توافق از سوی ایران نداده، همانطور که تاکنون اینگونه بوده، هلند برای حفظ برجام تلاش خواهد کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ