کد خبر: ۱۲۸۷۵۶
۰:۰ - ۱۳۹۸/۳/۱۹

برنامه ویژه وزیر صنعت برای صادرات به ۱۵ کشور همسایه

برنامه ویژه وزیر صنعت برای صادرات به ۱۵ کشور همسایه

وزیر صنعت از هدف‌گذاری ویژه برای افزایش صادرات به ۱۵ کشور همسایه خبر داد و گفت: هرکجا مسئول یا دستگاهی همکاری لازم را نداشته باشد قطعا موضوع را با جدیت مطالبه‌ خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از شاتا، رضا رحمانی با اشاره به اهمیت توسعه صادرات در شرایط خاص اقتصادی گفت: راه نجات اقتصاد ،  توسعه صادرات غیرنفتی است و بر همین مبنا برای افزایش صادرات به 15 کشور همسایه هدف‌گذاری ویژه ای انجام شده است.

وی افزود: برای پیشبرد اهداف این برنامه و در راستای بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اتاق بازرگانی در مواردی که لازم باشد موضوع تفویض برخی اختیارات را به سرعت انجام می‌دهیم.

این وزیر ادامه داد: برای افزایش صادرات به 15 کشور همسایه از همه دستگاه‌های مسئول در مسیر صادرات کالا و خدمات، انتظار داریم کاملا همسو عمل کنند تا شاهد حصول نتایج لازم از این هدف گذاری در سطح اقتصاد باشیم. هرکجا مسئول یا دستگاهی همکاری لازم را نداشته باشد قطعا موضوع را با جدیت مطالبه‌ خواهیم کرد.

رحمانی گفت: در اعمال سیاست‌های ارزی ضرورت دارد بانک مرکزی بحث توسعه صادرات غیرنفتی و رونق تولید را مدنظر قرار دهد.با توجه به شرایط جدید در خصوص اعمال سازوکارهای متفاوت تعرفه‌ای برنامه ریزی و کمک خواهیم کرد تا شاهد جهش واقعی در حجم صادرات به این 15 کشور باشیم.

وی ادامه داد: برای هر یک از این کشورهای هدف صادراتی، مسئول مشخصی تعیین و ضمن بررسی دقیق زمینه های صادراتی به کشورهای مقصد، میزان افزایش صادرات را بطور مستمر رصد خواهیم کرد.

رحمانی با اشاره به افزایش بعد نظارتی بر کارت های بازرگانی صادره، گفت: عدم ساماندهی و صدور بدون کنترل کارت برای برخی افراد در حقیقت به نوع عملکرد اتاق بازرگانی آسیب جدی وارد می کند که در این خصوص انتظار بیشتری از این مجموعه داریم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ