کد خبر: ۱۲۸۸۶۷
۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۳/۲۱

دو نکته ظریف درباره درخواست مذاکره جدید از سوی آمریکا

دو نکته ظریف درباره درخواست مذاکره جدید از سوی آمریکا

وزیر خارجه ضمن اشاره به دو سال مذاکره فشرده برای برجام گفت: آمریکایی‌ها ابتدا باید نشان دهند توافق با آنها فایده دارد بعد توقع توافق جدید را داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدجواد ظریف درخصوص درخواست آمریکا برای انجام مذاکره جدید گفت: در مورد بحث‌هایی که آمریکا و اروپا مطرح می‌کنند دو‌ نکته وجود دارد. اول اینکه توافقی داریم حاصل دو سال مذاکره فشرده و ۱۲ سال کار دیپلماتیک. آیا این توافق را اجرا کردند که توقع گفت‌وگو درباره موضوعات دیگر را دارند؟ نخست باید نشان دهند توافق با آمریکا فایده دارد بعد توقع توافق دیگر را داشته باشند.

وی افزود: موضوع دوم اینکه چه کسی باعث ناامنی در منطقه است؟ آیا ایران به صدام سلاح داده و از القاعده حمایت کرده و نخست وزیر لبنان را زندانی و از داعش و جبهه النصره در سوریه حمایت کرده یا سلاح‌های آمریکا از طریق عربستان در اختیار آنها قرار گرفته است؟ آیا مناطق اشغالی قدس و جولان را به دیگری بخشیدیم؟ آیا در لیبی و سودان شر به پا کردیم؟

ظریف ادامه داد: اگر قرار باشد راجع به رفتار تشنج آفرین در منطقه صحبت شود دیگران هستند که باید پاسخگو باشند. ضمنا ایران با دیگران تفاوت دارد. هفت هزار سال است که در این منطقه هستیم. دیگران از کجا آمدند؟

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ