کد خبر: ۱۲۸۹۵۹
۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۳/۲۴

دو مسئله اصلی ایران‌ خودرو و سایپا و هدف دولت از فروش سهام
معاون هماهنگی و نظارت سابق جهانگیری اعلام کرد:

دو مسئله اصلی ایران‌ خودرو و سایپا و هدف دولت از فروش سهام

معاون سابق جهانگیری با اعلام دو مسئله اصلی ایران‌ خودرو و سایپا گفت:دولت قصد دارد سهام این دو خودرو ساز بزرگ را واگذار و مدیریت حرفه‌ای حاکم کند تا مدیران به دنبال سود و زیان باشند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا ویسه در جریان جلسه اقتصادی- سیاسی صنعت خودرو که در دانشگاه اقتصاد علامه طباطبایی برگزار شد، گفت:  صنعت خودرو به دلایلی مظلوم و از سوی مدیران سیاسی به گروگان گرفته شده و با وجود عدم حمایت ، مسوولان مدعی حمایت هستند.

وی ادامه داد: در دوران تحریم‌ و نبود همکاری بین‌المللی، حجم بسیاری از سرمایه‌گذاری‌ها توسط بخش خصوصی انجام شده و با توجه به خطر افتادن شرایط ، نمی‌توان از شیوه های دیگر کشورها برای توسعه صنعت خودرو استفاده کرد.

معاون سابق جهانگیری و معروف به معمار صنعت خودرو در دولت هشتم ادامه داد: ایران‌خودرو و سایپا هم اکنون دو مسئله اصلی و شامل برخورداری از مدیریت سیاسی و عدم فعالیت برمبنای سود و زیان و برنامه توسعه هستند و عملکرد آنها برمبنای دستور است و دستور نیز هزینه‌بر است. بنابراین خودرو به‌عنوان صنعت اقتصادی مطرح نیست.

ویسه افزود: طبق اصل ۴۴، کشور باید به سمت خصوصی‌سازی حرکت کند و ۴۰ تا ۵۰ درصد صنعت خودرو نیز به بخش خصوصی واگذار شد اما برای حفظ کنترل و مدیریت، مدیران سابق اقدام به خرید سهام کردند تا مدیریت ها همچنان دولتی بماند. اما دولت فعلی قصد دارد سهام این دو خودرو ساز بزرگ را واگذار و مدیریت حرفه‌ای حاکم کند تا مدیران به دنبال بقا و سود و زیان باشند.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ