کد خبر: ۱۲۹۱۶۰
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۳/۲۸

بهترین راه حل برای پرداخت مابه‌التفاوت دلار ترجیحی با نیما به مردم
نماینده مجلس اعلام کرد:

بهترین راه حل برای پرداخت مابه‌التفاوت دلار ترجیحی با نیما به مردم

نماینده مجلس با تاکید بر اینکه دلار ۴۲۰۰ تومانی اختصاص یافته به کالاهای اساسی تاثیری نداشته ، گفت: بهترین راه‌حل این است که مابه‌التفاوت این ارز با نیما را مستقیم به مردم بدهیم.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا پور ابراهیمی به فارس گفت: دلار ترجیحی و 4200 تومانی اختصاص یافته به کالاهای اساسی تاثیری در زندگی مردم نداشته است. پیشنهادی در این خصوص در کمیسیون اقتصادی مطرح شد مبنی بر اینکه اگر دولت نتواند نظارت و مدیریت لازم را در سیاست اختصاص ارز ترجیحی داشته باشد، مدل فعلی تغییر داده شود.

وی افزود: بهترین راه‌حل این است که مابه‌التفاوت ارز ترجیحی با سامانه نیما را مستقیم به مردم بدهیم.

رئیس سابق کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به اینکه دلیل تعلل دولت برای تغییر سیاست چیست، ادامه داد: ادامه سیاست اختصاص ارز ترجیحی به کالاهای اساسی توسط دولت جای تامل دارد. باید از خود دولت در این زمینه سوال شود. سیاست اختصاص ارز ترجیحی به کالاهای اساسی موفق نبود و باید تغییر کند.

پورابراهیمی گفت: مسئله اصلی این است که منابع ارزی به صورتی تقسیم شوند تا مردم سهمی از آن داشته باشند و از ظرفیت آن برای خرید کالاهای اساسی استفاده کنند. در همین راستا می‌توان کارت اعتباری به مردم داد و هر ماه آن را با منابع مالی آزاد شده از مابه‌التفاوت ارز ترجیحی با نیما شارژ کرد.

وی در پاسخ به اینکه آیا مدل مذکور اثرات مخربی در اقتصاد همچون گرانی کالاهای اساسی را در برنخواهد داشت، افزود: هیچ‌گونه اثر مخربی نخواهد داشت چراکه جریان مالی آن از مبدا تا مقصد شفاف است و کنترل می‌شود. برای مثال فرض کنید برنج در بازار کیلویی 10 هزار تومان است و قیمت واقعی آن باید 4 هزار تومان باشد. در نتیجه 6 هزار تومان از کارت اعتباری پرداخت می‌شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ