کد خبر: ۱۲۹۱۸۹
۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۳/۲۹

وزیران خارجه سه کشور اروپایی برای نجات برجام به ایران می آیند

وزیران خارجه سه کشور اروپایی برای نجات برجام به ایران می آیند

وزیران خارجه سه کشور بزرگ اروپایی با هدف تلاش برای حفظ توافق هسته‌ای برجام ممکن است به ایران سفر کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، دولت‌های اروپایی در حال انجام برنامه‌ریزی برای تکاپوهای جدید جهت مجاب کردن ایران به ماندن در برجام هستند و ممکن است وزرای خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان به تهران سفر کنند. اگرچه این موضوع در حال حاضر فقط یکی از گزینه‌های اروپایی‌ها است. 

یک دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا گفت: در صورتی که ایران این اقدام را انجام دهد برای اتحادیه اروپا به منزله پایان بازی خواهد بود.

همچنین دیپلمات‌ها اعلام کردند: تروئیکای اروپایی در روزهای آینده دیپلماسی خود را افزایش خواهند داد. رایزنی‌های میان تروئیکای اروپا و مدیران سیاسی اتحادیه اروپا در بروکسل در روز پنجشنبه در همین راستا خواهد بود.

اعضای  کمیسیون مشترک برجام طرف دو هفته آینده دیدار خواهند کرد. تروئیکای اروپایی گفته‌اند در صورتی که ایران اجرای تعهدات خود را متوقف کند، چاره‌ای جز احیای تحریم‌های سازمان ملل متحد نخواهند داشت. 

براساس این گزارش، برایان هوک نماینده ویژه دولت آمریکا در مسائل ایران روز ۲۷ ژوئن با مدیران سیاسی وزارت خارجه  انگلیس، فرانسه و آلمان دیدار کند. ایران قرار است در همین روز از سقف اورانیوم غنی‌شده عبور کند. 

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ