کد خبر: ۱۲۹۳۹
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۴/۸

بورس مسکن ایجاد می شود تا سرمایه‌گذاران به این بورس گسیل شوند
عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس:

بورس مسکن ایجاد می شود تا سرمایه‌گذاران به این بورس گسیل شوند

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس گفت:در بورس مسکن افزایش حجم معاملات مسکن با سودهای متعارف جایگزین معاملات کم با سودهای کلان و غیرمتعارف می شود تا سرمایه‌گذاران به سمت بورس مسکن گسیل شوند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمدرضا پورابراهیمی در خصوص راه‌اندازی بورس مسکن اظهار کرد: در بحث بورس کالا گزارشی تهیه شده بود که بتوان در زیرمجموعه این بورس، بحث خرید و فروش املاک و مسکن نیز مطرح شود.

وی افزود: در این گزارش عنوان شد که می‌توان این اقدام را انجام داد اما اینکه این طرح تا چه اندازه عملیاتی و اجرایی است، نیاز به کار کارشناسی بیشتری دارد ولی شورای عالی بورس درحال طراحی بورس تخصصی با مکانیزم‌های بازار سرمایه در زمینه خرید و فروش املاک و مستغلات است.

عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی بورس و اوراق بهادار ادامه داد: راه‌اندازی چنین بازار سرمایه‌ای می‌تواند هم شفافیت قیمت را در پی داشته باشد و هم تعادل عرضه و تقاضای مسکن را مدیریت کند اما از آنجایی که مسکن کالایی منحصر به فرد و یگانه است، احتمالا ایجاد چنین بازاری تا حدودی سخت است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایجاد بورس مسکن با هدف تشکیل بازار سرمایه رسمی برای حذف بازار غیر رسمی فعلی مسکن در دستور کار قرار دارد گفت: طراحی مکانیزم بورس مسکن در آینده نزدیک عملیاتی خواهد شد.

وی در خصوص مدیریت قیمت مسکن با ایجاد بورس مسکن تأکید کرد: در حال حاضر قیمت مسکن از سوی دلالان و سفته‌بازان بازار مسکن تعیین می‌شود حال آنکه اگر عرضه و تقاضا مدیریت شود، قیمت مسکن به نرخی بسیار پایین‌تر از نرخ فعلی می‌رسد و اساسا بورس مسکن به سود خریداران و مصرف‌کنندگان واقعی کالای مسکن خواهد بود.

*مقاومت برخی مشاوران املاک در برابر ایجاد بورس مسکن

پورابراهیمی با بیان اینکه ایجاد بورس مسکن از افزایش قیمت آن جلوگیری می‌کند گفت: یکی از گروه‌هایی که در برابر تشکیل بورس مسکن مقاومت می‌کنند، برخی بنگاه‌های معاملات املاک هستند. چراکه در حال حاضر قیمت مسکن شفاف نیست و با ایجاد بورس مسکن شفافیت به بازار مسکن و املاک برمی‌گردد. بنابراین کسانی که همواره در تلاشند در بازار مسکن به سودهای غیرمتعارف دست یابند، با ایجاد بورس مسکن مخالفت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بازارهای مالی و حجم معاملاتی که در بورس مسکن صورت خواهد گرفت، جذابیت زیادی برای فعالان بازار سرمایه ایجاد می‌کند، خاطرنشان کرد: قرار است در بورس مسکن افزایش حجم معاملات مسکن با سودهای متعارف جایگزین معاملات کم با سودهای کلان و غیرمتعارف شود تا سرمایه‌گذاران به سمت بورس مسکن گسیل شوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه تلاش داریم تا در بورس مسکن هم فروشندگان و خریداران انبوه مسکن و هم خرده‌فروشان و تک‌خریداران واحد مسکونی از جمله مسکن مهر در این بازار سرمایه ورود کنند، گفت: البته می‌توان در ابتدای فعالیت بورس مسکن، معامله‌کنندگان بلوک‌های ساختمانی مسکونی و مسکن انبوه را به سمت معامله در این بازار سرمایه هدایت کرد ولی قرار است همه علاقه‌مندان به فعالیت در بازار مسکن در این بورس حضور داشته باشند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ