کد خبر: ۱۲۹۵۳۵
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۴/۹

سه درخواست بانک مرکزی از صادرکنندگان محصول به عراق و افغانستان

سه درخواست بانک مرکزی از صادرکنندگان محصول به عراق و افغانستان

بانک مرکزی از صادرکنندگان به عراق و افغانستان که معادل ریالی ارز متعلقه را بر اساس اسناد و مدارک مثبته دریافت کرده‌اند سه درخواست را مطرح کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک مرکزی براساس سیاست‌های جدید ارزی از یک سو و دستورالعمل‌های بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی از سوی دیگر موارد ذیل را اعلام کرد:

1- صادرکنندگان مشمول بند 7 تصویب‌‌نامه شماره 55300.8739 مورخ 2 اردیبهشت 97 به کشورهای عراق و افغانستان که معادل ریالی ارز متعلقه را بر اساس اسناد و مدارک مثبته دریافت کرده‌اند (طی 97.01.22 لغایت 97.05.16) از تاریخ 98.04.09 لغایت 98.04.20 ضمن مراجعه به سامانه جامع تجارت به آدرس www.ntsw.ir، بخش "درگاه ثبت اطلاعات پروانه های صادراتی افغانستان و عراق"، نسبت به ثبت شماره کوتاژ (پروانه‌‌های) صادراتی فوق‌الذکر اقدام کنند. تاریخ مزبور قابل تمدید نبوده و رفع تعهد ارزی پروانه‌های مزبور صرفاً در صورت پذیرش این بانک انجام می‌گیرد.

2-پروانه‌های‌‌ صادراتی مربوط به دوره مزبور که توسط صادرکنندگان به منظور واردات، ‌فروش در سامانه‌های نیما و سنا مورد استفاده قرار گرفته باشد، مورد پذیرش این بانک برای تسویه تعهدات دوره مزبور نخواهد بود.لیکن درصورت ثبت اطلاعات آن در سامانه‌های ذیربط به صورت سیستمی جزء تعهدات صادرکنندگان لحاظ شده است.

3- با توجه به لزوم اجرایی کردن جزء یک بند ج تبصره 8 قانون بودجه سال 98، صادرکنندگانی که علی‌رغم عرضه ارز در سامانه نیما تاکنون نسبت به نهایی کردن معاملات ذی‌ربط اقدام نکرده‌اند تا قبل از 20 تیرماه سال جاری فرصت خواهند داشت معاملات را نهایی و مختومه کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ