کد خبر: ۱۲۹۵۹۹
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۴/۱۰

تغییر روند شناسایی درآمد پروژه های USO و سود انباشته
با انتشار صورت های مالی ۶ ماهه بررسی شد:

تغییر روند شناسایی درآمد پروژه های USO و سود انباشته "های وب"

شرکت داده گستر عصر نوین با انتشار صورت های مالی حسابرسی شده تلفیقی ۶ ماهه نخست سال گذشته، تغییراتی در روند شناسایی درآمد پروژه های USO و سود انباشته اعمال کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت داده گستر عصر نوین که به دلیل بررسی وضعیت اطلاعاتی با تعلیق نماد از 27 خرداد تا 10 تیر روبرو است، صورت های مالی حسابرسی شده تلفیقی 6 ماهه منتهی به شهریور سال گذشته را منتشر کرد.

تاکید بر مطالب خاص

بر این اساس،حسابرس و بازارس قانونی شرکت اعلام کرده،وضعیت شناسایی درآمد پروژه های USO در یادداشت های توضیحی 2-10-2، 4-21 همراه صورت های مالی تشریح شده که با در نظر گرفتن مراتب مندرج در یادداشت های مزبور نظر استفاده کنندگان از این گزارش را درخصوص اخذ گواهی قبولی کارفرما و تحویل پروژه و در نتیجه برآورد مدیریت شرکت مبنی بر قابل ملاحظه نبودن مخارج مرتبط با تعهدات ایفا نشده، جلب می شود.

همچنین به شرح یادداشت های توضیحی 2و1-28 همراه صورت های مالی برخی از رویه های شرکت از جمله نحوی شناخت درآمد، نحوی محاسبه عمر مفید لایسنس تجهیزات مجددا" مورد ارزیابی قرار گرفته و اصلاحات لازم اعمال شده به گونه ای که مبلغ 98.9 میلیارد تومان بابت تعدیل سود سال های 94 لغایت 96 برگشت شده که مبلغ 69.1 میلیارد تومان آن به بدهکار حساب سهامدار عمده و مبلغ 29.7 میلیارد تومان آن از سود انباشته کسر شده است.

به شرح یادداشت توضیحی 9-11 همراه صورت های مالی مبلغ 34.4 میلیارد تومان دارایی در جریان تکمیل جهت استقرار شبکه بر مبنای پروانه FWA شناسایی شده که در این رابطه شرکت مدعی است دارایی مربوطه در پایان سال 97 آماده بهره برداری است.

درآمد قراردادهای جاری USO پیش از این به این شکل شناسایی می شد اما پس از تغییر رویه حسابداری به روش دیگری محاسبه می شود.

همچنین میزان درآمد و سود این شرکت از سال های قبل عرضه اولیه از طلب سهامدار عمده کسر و به سال های بعد منتقل شده است .در مورد خارج شدن از وضعیت تحت احتیاط هم گویا بعد از مجمع و با تصویب سهامداران جهت تغییر رویه حسابداری صورت می گیرد . وضعیت سود انباشته ابتدا به این شکل بوده که تغییر یافته است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ