کد خبر: ۱۲۹۷۱۲
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۴/۱۲

زنگنه: اینستکس بدون انتقال پول نفت به کار ایران نمی آید

زنگنه: اینستکس بدون انتقال پول نفت به کار ایران نمی آید

وزیر نفت با اعلام تلاش شبانه روز برای یافتن راه های دور زدن تحریم ها گفت: بدون انتقال پول نفت، اینستکس به‎ درستی عمل نخواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بیژن زنگنه پیش از برگزاری نشست کشورهای اوپک و غیراوپک در خصوص اینکه تحریم‎ها به اقتصاد ایران آسیب زد‎ه‎اند   به بلومبرگ گفت: بی‎تردید، تحریم‎ها تأثیری منفی بر اقتصاد ایران داشته اما به آن معنا نیست که مقاومت نمی‎کنیم. شب ‎و روز تلاش می‎کنیم تا راه‎هایی بیابیم دور زدن را یافته و نفت را صادر کنیم.

وی در خصوص اینکه آیا بدون فروش نفت به اروپا، اینستکس نمی‎تواند کارایی داشته باشد؟ توضیح داد: بسیار روشن است که بدون انتقال پول نفت، اینستکس به‎ درستی عمل نخواهد کرد.

این وزیر با اشاره به تبیین اصلاحات مدنظر ایران که در منشور همکاری اوپک و غیراوپک اعمال شد ،گفت: پس از یک بحث طولانی توافق کردیم عبارتی در این اساسنامه بگنجانیم که به روشنی نشان دهد و اعلام کند این چارچوب هیچ تأثیری بر اوپک ندارد و اوپک بر اساس اساسنامه و سازوکاری که برای تصمیم‎گیری دارد، به حیات خود ادامه می‎دهد.

زنگنه ادامه داد: مسئله دیگر، کشورهایی بودند که باور داشتند باید از حکومت‎های‎ خود اجازه دریافت کنند و آن را در اساسنامه ذکر کردیم. سوم اینکه توافق کردیم ریاست و نیابت ریاست این نهاد باید به‎طور سالانه میان کشورهای عضو در گردش باشد. اینها مهم‌ترین تغییرات اساسنامه بود.

وی در خصوص حمایت دولت از این اساسنامه با توجه به فشار زیادی که از جانب تندروها در ایران وجود دارد،گفت: مشکلی نیست، زیرا این یک اساسنامه غیرالزام‎آور است و همکاری میان همه کشورهای عضو داوطلبانه است.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ