کد خبر: ۱۲۹۸۹۴
۰:۱ - ۱۳۹۸/۴/۱۸

دلایل استقبال از بازار سهام و عدم نگرانی بورس از تحریم های جدید
کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد:

دلایل استقبال از بازار سهام و عدم نگرانی بورس از تحریم های جدید

کارشناس بازار سرمایه دلایل استقبال از بازار سهام طی ماه های اخیر را اعلام کرد و گفت: تحریم ها اثر تازه‌تری ندارند و بورس در حالت بی‌واکنشی قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، علی انصاری درباره شرایط روزهای اخیر بازار سهام که متاثر از رویدادهای سیاسی با نوسان معنادار قیمت ها و شاخص بورس مواجه شده به ایبنا گفت: افت و خیزهای معاملات چند وقت اخیر به صورت کلی نمی تواند برای سهامداران نگران‌کننده باشد.

وی افزود: با توجه به ادامه روزهای داغ فصل برگزاری مجمع ، جنب و جوش خاصی بین سهامداران حاکم است و ذاتا" معاملات با رونق مطلوبی همراه خواهد شد و سهامداران با ارزیابی ها نسبت به خرید و فروش ها اقدام می‌کنند. باید به این نکته نیز اذعان داشت که دریافت سود سهام در مجمع یکی از مهمترین انگیزه های پرحرارت بودن تالار شیشه ای است.

این تحلیگر ادامه داد: گسترده شدن تحریم ها شاید در ظاهر براساس تبلیغات، پیچیده و سخت باشد اما از با توجه به شرایط تحریمی سال های گذشته اقتصاد ایران و صنایع نفت، پتروشیمی، معدن و . . .، تحریم های جدید اثربخشی تازه تری ندارند و بورس درحالت بی واکنشی قرار دارد. چرا که پیش از این چنین تجاری بوده و مساله مهمتر اینکه ایران راه های مقابله را به درستی عملیاتی و باعث می شود حرکت اقتصاد هرچند با سرعت کم ادامه داشته باشد و صنایع به حیات ادامه دهند.

انصاری گفت: یکی از دلایل استقبال از بازار سهام در ماه های اخیر به تحولات و رویدادهای سایر بازارهای موازی نیز مربوط است که باعث شده سرمایه گذاران به دلیل این که نرخ سود بانکی محدود شده و ارزش ارز به تعادل رسیده و بازارهای طلا و سکه نیز در روند تثبیت شده قرار دارند از بازار سهام و سرمایه گذاری در آن استقبال کنند و به دنبال کسب بازده در بورس باشند و به تبع آن بازار سهام پر رونق و پربازده شده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ