کد خبر: ۱۳۱۱۴۰
۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۴/۲۴

مشارکت فولادمبارکه و ۶ شرکت بورسی و غیربورسی برای تولید۱۰میلیون تن

مشارکت فولادمبارکه و ۶ شرکت بورسی و غیربورسی برای تولید۱۰میلیون تن

تفاهم‌نامه توسعه و افزایش ظرفیت تولید فــــولاد تـا سقف ۱۰ میلیون تن در منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس با مشارکت فولاد مبارکه و ۶ شرکت بورسی و غیر بورسی و ایمیدرو امضا شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، تفاهم‌نامه توسعه و افزایش ظرفیت تولید فولاد تا سقف 10 میلیون تن در منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس با حضور مدیران عامل ایمیدرو ، صندوق بازنشستگی، جمعی از مسئولان ارشد استان هرمزگان و مشارکت فولاد مبارکه، فولاد هرمزگان، شرکت‌های فولاد کاوه جنوب کیش، مادکوش، صبا فولاد خلیج‌فارس، گل گهر، ایمیدرو و ملی فولاد امضا شد.

حمیدرضا عظیمیان در جریان امضای این تفاهم‌نامه با بیان اینکه طرح فوق در راستای طرح جامع فولاد است، گفت: اجرای این طرح در اقتصاد بسیار تأثیرگذار است، اما ارادۀ جدی می‌طلبد. باید آورده‌های شرکت‌ها بررسی شود تا در آینده برای ادامۀ مسیر دچار مشکل نشویم.یک دست صدا ندارد، باید همه باهم باشیم تا پروژه زودتر به نتیجه برسد.

وی افزود: فولادمبارکه در راستای تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در افق ۱۴۰۴ و حفظ سهم تولید خود، دستیابی به تولید ۱۰ میلیون تن فولاد را در استان هرمزگان و در منطقۀ ویژۀ صنعتی خلیج‌فارس هدف‌گذاری کرده است.این ایده با توجــــه ‌به موقعـــیت جغرافیــــایی مناسب منطقۀ اقتصادی خلیج‌فارس در امر صادرات محصولات، واردات مواد اولیه و قطعات و وجود زیرساخت‌های موردنیاز منطقه که ظرفیت بسیار درخورتوجهی جهت توسعه دارند، شکل گرفت.

عظیمیان ادامه داد: با توجه به حضور شرکت‌های فولادی مستقر در منطقه، جهت بهره‌وری هرچه بیشتر، کاهش هزینه‌ها و ایجاد مدیریت یکپارچه، مزایا و توانایی‌هایی کنار هم قرار می‌گیرند و شرکت جدیدی را شکل می‌دهند. در واقع شرکت‌های موجود، آورده‌ها را در قالب شرکت جدیدی برای توسعۀ ۱۰ میلیون تنی به کار خواهند گرفت.

یونسان مدیرعامل شرکت ملی فولاد نیز گفت: پس از چهار سال، موضوع تولید 10 میلیون تن فولاد در منطقۀ خلیج‌فارس عملیاتی شد. در ابتدا شرکت فولاد تکنیک به‌ عنوان شرکت مشاور انتخاب و گزارش‌ها به‌ تمامی شرکت‌های صنایع معدنی ارسال شد.در بررسی‌های اولیه مشخص شد با محدودیت زمین مواجهیم در نتیجه تجمیع شرکت‌های موجود در منطقه در اولویت قرار گرفت.

وی افزود: در این میان شرکت‌های هرمزگان، صبافولاد و شرکت‌های بخش خصوصی اعلام آمادگی کردند. علاوه بر همکاری سازنده فولاد مبارکه در این طرح، شرکت گل‌گهر به‌عنوان تأمین‌کنندۀ مواد اولیه معرفی شده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ